CANVIS ALS COMERÇOS

De la perifèria al centre

Les grans cadenes passen de tenir establiments als afores a apostar pel cor de les ciutats

Leroy Merlin obrirà un local de 2.450 metres al nucli urbà de Barcelona

getthumbsbyfilename

getthumbsbyfilename

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Els viatges als centres comercials o als polígons allunyats del centre de les ciutats amb l’objectiu de visitar locals especialitzats poden tenir els dies comptats. Les grans cadenes estan apostant cada vegada més per tenir presència també als principals carrers comercials de les ciutats. L’última a sumar-se a aquesta tendència és Leroy Merlin, que ha anunciat que obrirà una botiga en ple centre de Barcelona.

La companyia ha arribat a un acord per ocupar un gran local al carrer de Fontanella, 12 de Barce-lona, a escassos metres de la plaça de Catalunya. Allà començarà ben aviat les obres per obrir un establiment que comptarà amb una superfície comercial de 2.450 metres quadrats. L’obertura està prevista per al primer trimestre del 2018, i generarà 60 llocs de treball.

Leroy Merlin segueix així el pas d’altres grans firmes que estan optant per acostar-se als seus consumidors. En el sector del gran consum, la francesa Carrefour ha passat de basar el seu model de negoci en els grans hipermercats a apostar pels locals més petits (Carrefour Express). Decathlon també va apostar ja fa anys pel centre de la ciutat, amb locals al barri Gòtic i a L’Illa Diagonal.

Media Markt és una altra de les firmes que fins fa poc només comptava amb establiments a la perifèria El juliol del 2016, la cadena alemanya va obrir la seva primera botiga urbana a l’altura de la plaça de Francesc Macià de Barcelona, en aquest cas amb un model una mica diferent:  es tracta d’un comerç de 800 metres enfocat a l’entorn digital, on els consumidors busquen els productes disponibles en grans pantalles tàctils. Com que l’estoc és limitat, en cas de no tenir-ho poden encarregar-ho.

L’empresa, a més a més, va obrir el mes de desembre passat una gran botiga al centre de Barcelona (al carrer de Fontanella, 8, gairebé veïna a la que serà de Leroy Merlin). Amb 2.200 metres quadrats, la firma va assegurar en la inauguració que el nou local «respon al nou model de negoci urbà de Media Markt, que té com a objectiu aconseguir més proximitat amb el client i acostar la tecnologia a un públic més urbanita». Entre les novetats, es troba el repartiment en bicicleta al cap de dues hores, i també la compra on line i la recollida dels productes al mateix local. Hi treballen fins a 125 persones.

Dormitoris

Notícies relacionades

Ikea, una altra de les firmes que requereix grans locals per implantar el seu model de negoci, està també entrant al centre de les grans ciutats. Primer va provar sort amb les pop-up stores a Barcelona i Madrid, és a dir, botigues obertes només uns dies on es venien productes concrets. Però el maig passat va inaugurar a Madrid Ikea Temporary, un establiment de 900 metres quadrats que estarà obert en principi sis mesos i dedicat en exclusiva a productes per al dormitori. La seva situació: al bell mig del carrer de Serrano.

«Leroy Merlin porta a terme una escolta constant de les creixents i canviants necessitats del consumidor. Per això, estarem encara més a prop seu trobant-nos al centre de Barcelona amb un nou concepte de botiga», va destacar Juan Sevillano, director de desenvolupament de Leroy Merlin España. Serà un establiment de diversos pisos, i no pla com és habitual. «La intenció de Leroy Merlin és buscar altres ubicacions al centre d’altres capitals d’Espanya», va afegir.