HISTÒRIES MÍNIMES

Vermutissimo: tunejar el vermut al gust

Vermutissimo crea a Terrassa càpsules de sucs fruiters per afegir a la beguda espirituosa

getthumbsbyfilename

getthumbsbyfilename

2
Es llegeix en minuts
CARME ESCALES / BARCELONA

El vermut, del qual ja parlen troballes del segle XIII a la Xina –i més tard a Grècia– i que diversos fabricants com Cinzano o Martini van popularitzar a finals del XVIII des de Torí, és la beguda que ha inspirat el negoci a quatre mans dels germans Martori de Terrassa. Van pensar a prendre la beguda espirituosa com a base de variats còctels. Només s’havia de preparar el toc del canvi, i ho han fet envasant en càpsules monodosis sucs de fruita diferents per abocar en qualsevol tipus de vermut. Ho han batejat com a Vermutissimo.

 

Enric i Oriol Martori

Llicenciats en Ciències Empresarials i Enginyeria, els germans Martori 

de Terrassa, de 47 i 43 anys, han 

treballat en departaments de vendes d’empreses multinacionals. Tots dos són, a més, professors d’esquí.

   

«Al mateix temps que sumem glamur i diferència al vermut, augmentem la seva demanda als establiments, perquè així aquests poden oferir una carta amb sis sabors diferents amb la base d’un mateix vermut, tant si és blanc com negre», explica Enric Martori. «Per al sector hostaler és una manera fàcil i ràpida de preparar còctels, perquè estalvia el temps de seleccionar, esprémer o liquar les fruites. Got, gel, vermut i la càpsula són els passos a seguir i, hi hagi el cambrer que hagi, el còctel sempre quedarà igual», precisa Oriol Martori.

60 càpsules, 30 euros

«Si el 90% del negoci a la barra d’un bar és la cervesa, només que aquest ventall de possibles versions del vermut aconsegueixi el 2% d’aquest 90%, es multipliquen els guanys al local, ja que el marge del vermut és més elevat», diuen. Aquest és l’enfocament d’aquests emprenedors que ja compten amb experiència en el sector de les begudes alcohòliques en l’àmbit internacional. Ara aposten per una idea que han fet arrencar amb una inversió inicial de 100.000 euros, amb els quals han desenvolupat el disseny de la marca Vermutissimo, la producció dels sucs (a càrrec d’una firma catalana), l’envasat, a Jaén, i la seva web, que és botiga on line.

    

Els Martori han començat a distribuir les primeres 15.000 càpsules (ja en preparen 50.000 més) entre hostalers –amb dos distribuïdors, un a Espanya i un altre a Portugal– oferint 60 càpsules a 30 euros, repartides en caixes de 10 unitats cadascuna d’un gust. Han donat noms d’illes i colors vinculats a elles a cada varietat, i tot en italià en homenatge al país que va socialitzar el vermut. En la primera compra, entreguen una carta que ells han dissenyat, amb la definició dels sis gustos que ja han atret clients particulars via web.

    

«Estem ja en uns 30 punts de venda i el nostre objectiu és entrar en cadenes de supermercat», explica Enric Martori. Vermutissimo calcula tancar aquest primer any de vida arribant a uns 150.000 euros de facturació.

Notícies relacionades

    

Un altre dels arguments de Vermutissimo que serveix als seus creadors per despertar la seva atracció és que les càpsules introdueixen la moderació de l’alcohol en el vermut. «El fan més refrescant, més saludable, en l’espai en què posaries vermut, col·loques suc de fruita», diu Oriol Martori des de Casa Martino (Barcelona), la primera vermuteria que va tenir les càpsules del seu Vermutissimo per diversificar l’oferta de sabors. Enric i Oriol Martori porten mà a mà la nova empresa des d’una antiga fàbrica tèxtil recuperada, un vapor amb xemeneia a la seva Terrassa natal.