NOVES TENDÈNCIES EN COMERÇ ELECTRÒNIC

Amazon permetrà a usuaris 'premium' emprovar-se la roba gratis abans de comprar

La venda per internet arriba a noves cotes de servei al client per competir amb la botiga tradicional

El CEO d’Amazon, Jeff Bezos, durant una conferència, el setembre passat a Santa Monica (Califòrnia).

El CEO d’Amazon, Jeff Bezos, durant una conferència, el setembre passat a Santa Monica (Califòrnia). / AP / REED SAXON

1
Es llegeix en minuts

El gegant de la distribució Amazon està disposat a disputar amb arguments la venda de roba al comerç tradicional. La companyia ha anunciat aquesta setmana que en fase experimental inicia el servei 'Wardrobe' (armari), que permetrà als seus usuaris Prime ('premium') tenir gratis a casa durant una setmana fins a 15 peces de roba per emprovar-se-les i decidir si les tornen o les compren. Com una manera de vèncer els frens de qualsevol consumidor, Amazon entra de ple en nivells de servei al client que aproximen l'experiència de compra a la que es pot viure en una botiga física. Encara no està previst fer proves similars a Europa. 

A la seva pàgina web, el gegant del comerç electrònic desgrana que, gràcies a aquest servei d'"emprovador", els usuaris Prime no hauran de fer cap desemborsament per avançat i només pagaran per la roba que decideixin quedar-se. Els usuaris hauran de triar entre tres i 15 peces de roba al catàleg d'Amazon, que conté un milió d'articles de moda, i rebran una caixa amb una etiqueta prepagada que es pot tornar a tancar per fer devolucions en un termini de set dies.

En cas que comprin tres o quatre peces de l'enviament, se'ls aplicarà un 10% de descompte i si se'n queden cinc o més, aquesta oferta s'amplia al 20%, assenyala la companyia. Per tornar els objectes que no els convencin, els usuaris podran deixar la caixa en una estació de la companyia de missatgeria UPS o sol·licitar una recollida gratuïta.

Notícies relacionades

El servei, que anirà inclòs en les subscripcions Prime sense cap cost addicional, es troba actualment en fase de prova i té habilitat un sistema de notificació per poder utilitzar-lo quan s'inauguri.

Els subscriptors Prime paguen una quantitat anual a canvi de certs avantatges, com l'exempció de costos d'enviaments en les mercaderies comprades i l'accés a pel·lícules, música i llibres del catàleg d'Amazon. 

Temes:

Amazon