SECTOR AERI

Level obre la competència 'low cost' per a vols intercontinentals des del Prat

El conseller delegat d'IAG reitera l'aposta de la companyia per l'aeroport barceloní

El grup aeri no descarta competir amb Norwigean també a l'aeroport de Roma

jgblanco38695640 el prat de llobregat 01 06 2017 level se estrena en el prat 170601124213

jgblanco38695640 el prat de llobregat 01 06 2017 level se estrena en el prat 170601124213
Level estrena la ruta Barcelona-Los Angeles.

/

2
Es llegeix en minuts
MAX JIMÉNEZ BOTÍAS / BARCELONA

Level, la nova marca 'low cost' per a vols de llarg radi del 'holding' IAG, manté la seva aposta per l'aeroport de Barcelona, des d'on s'estrena aquest dijous amb el vol directe a Los Angeles, i estudia noves rutes per expandir la seva xarxa. Així ho ha explicat aquest dijous en roda de premsa el conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, que ha destacat que Barcelona registra una "alta demanda" de vols intercontinentals, com ho demostra que ja ha venut 134.000 bitllets des del llançament de Level al març.

L'aposta d'IAG per l'aeroport del Prat es produeix després que l'aerolínia Norwigen decidís posar en marxa vols cap a diferents destins dels EUA des de l'aeroport de Barcelona. La trajectòria d'IAG (abans Iberia) al Prat tradicionalment s'ha manifestat a la contra de les actuacions de les altres companyies. Quan una altra aerolínia ha apostat amb força per trajectes que entraven en els seus plans ha acabat reaccionant en el mateix sentit. En el sector aeri s'apunten que la decisió estratègica de realitzar vols 'low cost' transatlàntics està empesa més per l'aposta inicial de la línia escandinava que per l'interès d'impulsar l'aeroport barceloní.

Amb tot, Walsh ha descartat, en l'acte previ al vol inaugural de Level, operar des de Madrid, si bé sí que analitza la possibilitat d'establir bases en ciutats europees com Roma-Fiumicino i París, aprofitant la xarxa d'altres aerolínies del 'holding' IAG (Vueling, British Airways, Iberia i Aer Lingus). De fet, Norwegian volarà des de Roma a Nova York, Los Angeles i San Francisco. En aquest sentit ha sostingut que l'aeroport de Roma-Fiumicino "té una demanda tan alta que també hi haurà espai per a Level".

Els plans de la marca, que preveu convertir-se en el futur en una companyia aèria --espanyola o no, està per determinar-- passen per augmentar la seva flota amb dos o tres avions fins a arribar als cinc avions el 2018: "És un repte, però totes les nostres expectatives s'han vist superades".

COMPETÈNCIA ALS AVIONS

Tant Norwegian com Level han escollit avions completament nous per a les rutes: Norwegian usarà per als vols de llarg radi els nous 787 Dreamliner, amb una configuració que garanteix 78 centímetres d'espai entre seients –de disseny més prim– per a la classe turista (un exemple: a Vueling són 73 centímetres), amb pantalles individuals per a tots els passatgers.

Notícies relacionades

En el cas de Level, també usarà avions nous: l'A330-200, amb un espai entre els seients de 79 centímetres en el cas de la classe turista –també de nou disseny– i pantalles individuals per veure pel·lícules o sèries. A més, els usuaris podran contractar wifi a bord de l'avió.

La competència també s'estableix en preus. Viatjar amb Norwegian a Los Angeles, el 22 de juny i tornar a barcelona el 8 de juliol pot sortir amb la tarifa bàsica ('low fare') per un 960 euros, incloent-hi els 75 euros per maleta; mentre que la tarifa premium arriba als 1.961 euros. Pel mateix trajecte, Level ofereix bitllet d'anada i tornada bàsic per 1.095 euros i turista (equivalent a 'premium') per 1.795 euros. 'Low cost', sí, però sense exagerar, ja que semblen haver quedat enrere els preus de llançaments de Norwegian, amb què per poc més de 500 euros es podia fer el viatge d'anada i tornada.