JUNTA GENERAL D'ACCIONISTES

Brufau considera urgent renovar el parc de cotxes per frenar la contaminació

El president de Repsol defensa l'autogàs davant els vehicles elèctrics

Imaz afirma que el repte de la companyia és aconseguir beneficis amb el barril de petroli a 40 dòlars

zentauroepp38501029 gra276  madrid  19 05 2017   el presidente de repsol  antoni170519172942

zentauroepp38501029 gra276 madrid 19 05 2017 el presidente de repsol antoni170519172942 / Chema Moya

2
Es llegeix en minuts

A la lluita contra la contaminació li ha sortit un aliat: el president de Repsol, Antonio Brufau, encara que sigui per motius econòmics. En el seu discurs en la junta d’accionistes de la companyia petrolera i gasística, Brufau ha advocat aquest divendres per una urgent renovació del parc automobilístic espanyol per frenar les emissions nocives. I ha assegurant que són molt més sostenibles i barats els vehicles propulsats per autogàs, gas natural o el bioetanol que els elèctrics.

    

Segons el president de Repsol «per ajudar al nivell i qualitat de l’aire de les ciutats haurien de fer-se programes que incentivin el canvi de vehicles antics per nous», amb programes de substitució de vehicles dièsel antics, que generen NOx. Així s’aconseguiria «que la contaminació en una ciutat com Madrid s’acabés d’arrel», va dir.

    

El directiu, que es va mostrar «favorable que es posi preu a les emissions de carboni», va subratllar que actualment hi ha solucions «competitives» que no emeten NOx, com l’autogàs, el gas natural o el bioetanol, i va insistir a demanar «un esforç» per renovar el parc automobilístic de vehicles antics.

    

Respecte al vehicle elèctric, encara que no va descartar que pugui ser una solució, va assenyalar que, en l’actualitat, depèn d’elevades subvencions i que encara requereix d’una gran inversió per arribar a un nivell competitiu. «Les companyies alemanyes no han invertit en investigació el que hi haurien d’haver invertit i requereix una gran inversió», va afirmar Brufau, que va recordar que les subvencions són «una bogeria» i que, a més, amb elles s’està «finançant l’R+D+i de la indústria alemanya».

    

A aquest respecte va destacar el compromís de la companyia amb l’eficiència energètica i la reducció d’emissions amb la inversió de 500 milions d’euros en mesures que permeten reduir 4,3 milions de tones de CO2 a l’any. «Amb 500 milions d’euros a Repsol eliminaren 43 milions de tones de CO2 en un termini de 10 anys. 

SUBVENCIONS

Per això faria falta entre 4,5 i 6,5 milions de vehicles elèctrics, depenent del seu mix de generació», va dir Brufau, que va subratllar que aquests 500 milions «portaran a unes conseqüències similars» a tenir circulant 5 o 6 milions de vehicles elèctrics, fet que implicaria una subvenció d’uns 65.000 milions d’euros.

Notícies relacionades

    

En la mateixa junta, el conseller delegat de Repsol, Josu Jon Imaz, va explicar que l’objectiu de la companyia és arribar a ser capaç de generar caixa amb un preu de 40 dòlars per barril de petroli, davant els 42 dòlars amb què ho aconsegueix en l’actualitat. Per això la companyia presentarà una actualització del seu pla estratègic 2016-2020 en el primer semestre del 2018, davant l’alt grau d’execució de la seva aplicació. Segons Imaz, gràcies a les millores d’eficiència i a les sinergies, el grup va aconseguir un estalvi de 1.600 milions el 2016.