¿Poden reclamar els clients pel 'cas Iberdrola'?

Facua afirma que la baixa compensació individual per client complica una denúncia per part dels usuaris

Facua denuncia a la seva web que el Govern l’ha amenaçat d’il·legalitzar-la si segueix amb les seves campanyes contra les retallades en sanitat i educació.

Facua denuncia a la seva web que el Govern l’ha amenaçat d’il·legalitzar-la si segueix amb les seves campanyes contra les retallades en sanitat i educació.

1
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

No és tant si es pot com si val la pena reclamar una compensació com a client en el cas que prosperi la investigació de l'Audiència Nacional sobre una presumpta alteració dels preus de la llum per part d'Iberdrola  alteració dels preusIberdrola en plena onada de fred el 2013, segons l'organització de consumidors Facua. Aquesta organització va denunciar aquestes pràctiques el 2015, però la Fiscalia de Biscaia va arxivar el cas al considerar que no hi havia delicte, com recorda la mateixa entitat.

Notícies relacionades

"Que es plantegin demandes col·lectives o individuals amb reclamació de quantitat és complex", explica Rubén Sánchez, portaveu de Facua. La denúncia es basa en un presumpte "lucre il·lícit" de 20 milions. Tenint en compte que la companyia té gairebé quatre milions de clients amb la tarifa regulada (PVPC) i més de 10 milions més en el mercat lliure, amb prou feines compensa fer els tràmits per obtenir un o dos euros per client, explica. De totes maneres, Facua analitzarà les opcions a mesura que avanci el procés, que es troba en un estadi inicial, assegura el representant d'aquesta organització.

En altres ocasions, les elèctriques han hagut de practicar devolucions per sentències judicials o com a conseqüència del sistema de fixació de la tarifa, com va succeir el 2014. En aquesta ocasió, la quantitat era més elevada, ja que s'havien de tornar gairebé 700 milions i es va deure al sistema de subhastes trimestrals que va regir fins al desembre del 2013 i que el Govern del PP va anul·lar i va reconvertir en l'actual, basat en el canvi de preu cada hora en gairebé la meitat del rebut.