Anar al contingut

Patrocina:

la mobilitat del futur

El futur de l¿automòbil s¿escriu a Barcelona

L'Automobile Barcelona atrau Google, IBM, Facebook i HP

Seat i Nissan presenten les seves apostes del cotxe del futur

XAVIER PÉREZ / BARCELONA

El tradicional saló de l’automòbil de Barcelona, que complirà 100 anys en la seva edició del 2019, va obrir ahir les portes amb la vocació d’adaptar-se a la nova era digital i convertir-se en el primer certamen del sector centrat en el vehicle connectat i la mobilitat intel·ligent. El saló, rebatejat com Automobile Barcelona i que demà estarà obert al públic no professional, no es conforma amb ser un expositor on les principals marques de cotxes del món mostrin els seus models, sinó que aspira a ser un espai d’anàlisi de totes les tecnologies i tendències que estan transformant radicalment el sector. 

Seguint l’estela del Mobile World Congress (MWC) de Barcelona, en què l’automòbil connectat va ser una de les estrelles de l’última edició, el certamen compta amb  30 marques de cotxes (la gran absent és Volskwagen), però per primera vegada incorpora tecnològiques com Google, Facebook, HP, Oracle, Ericsson, Orange i IBM, entre d’altres, així com fabricants de components i enginyeria. Entre les novetats de marques que han viatjat per primera vegada a Barcelona hi ha Tesla, el fabricant d’automòbils elèctrics de luxe, i l’índia Mahindra, mentre que exhibeixen els seus models Mazda, Lexus, Renault, Fiat, Ferrari, Kia, Infiniti i Hyundai, entre altres.

‘CONNECTED HUB’

El fòrum de debat de les noves tendències de futur s’ha batejat com Connected hub i reuneix entre ahir i avui més de 70 conferenciants de tot el món com a espai de contacte entre els fabricants i l’ecosistema emprenedor del món digital. En el marc d’aquest fòrum, el president de Seat, Luca de Meo, va anunciar ahir un acord amb el gestor d’aparcaments Saba per oferir un sistema de reserva i pagament per mòbil de places d’estacionament que, probablement, s’estrenarà a Barcelona. 

L’acord comprèn serveis com l’oferta d’informació en temps real sobre els estacionaments lliures, l’entrega de compres al cotxe mentre estigui aparcat o la provisió de combustible. Així Seat incorpora Saba, que compta amb 195.000 places d’aparcament en cinc països, en l’ecosistema que ha creat al voltant de la connectivitat i en el qual ja estan presents firmes com la tecnològica Waze, l’aplicació de navegació GPS de Google.

«El nostre objectiu és fer fàcil el que és difícil», va afirmar ahir De Meo, que va explicar que la companyia està portant a terme diverses iniciatives per buscar solucions de mobilitat, i va destacar el Metropolis: Lab Barcelona, ubicat al Palau de Mar, on es desenvoluparan projectes d’àmbits com la navegació predictiva i la recerca connectada d’aparcaments. 

«Creiem que tots aquests projectes posaran Seat en una situació de privilegi per liderar la irrupció del cotxe connectat», va afegir, i va assegurar que els acords amb Saba i Waze acceleraran la creació d’un ecosistema digital a Barcelona, al qual pretenen sumar nous socis.

COTXES ELÈCTRICS

Nissan, per la seva part, va presentar la seva aposta de futur per l’electrificació i el cotxe autònom amb la presència del conseller delegat a Nissan Ibéria, Marco Toro, que va destacar la importància que tindran tendències com el cotxe compartit i els vehicles més sostenibles per als més joves. 

Així, la marca preveu que en l’horitzó del 2030 el 15%  dels vehicles seran de conducció autònoma i que el 25 % seran elèctrics, quan ara és només un 1 %, mentre que el 25% actuarà com a cotxe compartit.

El primer dia del saló va coincidir amb el revés europeu a Uber al considerar aquest grup com una empresa de transport i no una plataforma tecnològica. Directius de les empreses de mobilitat col·laborativa Cabify, SocialCar, BlaBlaCar i Drivy van defensar ahir la legalitat de la seva activitat i van reivindicar que és la pròpia societat la que demana cada vegada més aquests serveis. Cabify, plataforma tecnològica de mobilitat urbana que posa en contacte usuaris amb vehicles amb conductor, es proposa quintuplicar en pocs mesos la seva flota a Barcelona. 

Per la seva banda, BlaBlaCar, aplicació que permet compartir cotxe entre particulars, ja compta amb 12 milions d’usuaris que viatgen per tot el món gràcies al seu servei i ja ha començat a provar a França un nou model per compartir costos de casa a la feina, segons va explicar ahir el responsable a Espanya i Portugal, Jaime Rodríguez.

COPILOTS VIRTUALS

L’Automobile Barcelona incorpora aquest any per primera vegada l’Innovation Square, un espai on es poden veure des de barreres intel·ligents que emeten missatges sobre l’estat del trànsit fins a un copilot virtual que avisa el conductor si excedeix la velocitat màxima, entre altres tecnologies punteres. 

L’Innovation Square està impulsat per la Mobile World Capital Barcelona a través de la plataforma 4 Years From Now (4YFN), amb la col·laboració de Seat i Ficosa.

El ministre d’Energia, Turisme i Agenda Digital, Álvaro Nadal, va qualificar ahir de «trencadora» aquesta edició de l’Automobile, que uneix tecnologia de la connectivitat i automoció, i va dir que és una iniciativa «absolutament necessària, que va amb el signe dels temps».

El president d’Automobile Barcelona, Enrique Lacalle, va insistir en el fet que aquesta fira «és un projecte de futur convertit en una brillant realitat» i va reivindicar que és «un punt de trobada» de les empreses amb les administracions públiques. 

La inauguració de l’esdeveniment internacional va comptar també amb el president de la Generalitat, Carles Puigdemont; el segon tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; el president de Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet; el conseller d’Empresa Jordi Baiget, i el delegat del Govern a Catalunya, Enric Millo. Avui visitarà el saló el president Mariano Rajoy, que compartirà dinar amb Puigdemont. 

0 Comentaris
cargando