CITA DEL MOTOR

Enrique Lacalle: "El saló Automobile Barcelona és un gran motor comercial per als fabricants"

El president de l'Automobile Barcelona assegura que la introducció del congrés de connectivitat i l'aposta per un saló més tecnològic serà un encert

3
Es llegeix en minuts
XAVIER PÉREZ / BARCELONA

La pròxima edició del Saló Internacional de l’Automòbil, ara Automobile Barcelona, que comença oficialment dijous que ve, 11 de maig, marcarà un abans i un després. Enrique Lacalle, president de l’esdeveniment, està convençut que la introducció del congrés de connectivitat i l’aposta per un saló més tecnològic són dos encerts.

–¿Què és el que més sorprèn de l’organització d’aquest any?

–Que l’hem encertat. Hem evitat la pregunta de qui falta o quantes marques hi ha. Hem fet diana amb el producte. Hi ha 90 empreses, 30 del sector de l’automòbil i les altres de tecnologia, perquè aquesta és la nova filosofia que hem llançat amb la nostra proposta. Un saló més global. Ens hem reinventat.

–D’acord, però ¿què em diu dels qui no han volgut venir?

–Que s’equivoquen. Però només és una opinió. Nosaltres no obliguem  ningú a venir i el que m’agrada és que no hi ha hagut preocupació. S’ha substituït per un objectiu molt més ampli. Crec que tenim un saló molt més complet. Parlem del present i el futur de la tecnologia i el sector de l’automòbil, i aquest és el missatge que ha calat.

–¿El Connected marca un punt d’inflexió?

–Sens dubte. El congrés és un èxit, amb 1.200 inscrits. Tant de bo hàgim trobat la pedra filosofal, perquè això farà que en el futur el saló de Barcelona sigui una referència mundial gràcies al model que proposem aquest any.

–¿El saló és una gran plataforma del sector?

–I tant que sí. Venen 750.000 persones, crec que no cal dir res més. El que no ve s’està donant un bon cop al peu. Aquest és un saló molt estimat, amb 98 anys d’història com a punt de trobada de l’automoció, la indústria, l’economia i la política. Sí, també de la política.

–¿Per què ho diu?

–Aquest és un esdeveniment en què convergeixen interessos comuns. Les administracions conflueixen en un punt de trobada de negoci, d’interessos comuns. I a més a més serveix per a moments de divergència, hi ha un punt en què la gent conflueix amb un mateix objectiu. És com un oasi. Conflueixen interessos i objectius.

–Però no ho han tingut mai fàcil...

–No. Però pocs salons poden dir que són centenaris i que han resistit totes les crisis.

–L’automòbil té un paper clau en l’economia. ¿Hi ha saló per molts anys?

–Això espero. L’automòbil crea centenars de milers de llocs de treball, té un pes molt important al PIB i afavoreix el creixement econòmic. Convé cuidar el sector del motor i per a això és molt important afavorir la renovació del parc automobilístic.

–¿Aquest format dual de fira de cotxes i Connected marca el futur dels salons?

–Tant de bo. No tinc el més petit dubte que aquest és el camí. Ara ja no és tan important, en general, la cilindrada, la velocitat. És molt més important el consum, les emissions i la connectivitat. El patró de compra està canviant.

–¿Presentar primícies continua sent un objectiu?

–Crec que no. Les marques, cada vegada més, presenten els models fora dels salons. El que jo sempre demano a les firmes que venen a Barcelona és que creguin en el gran motor de vendes que és un saló de l’automòbil. És una plataforma comercial de primer nivell. Les marques que munten bé un saló de l’automòbil, que porten equips comercials ben entrenats, venen molt.

Notícies relacionades

–És un saló complet. ¿Com veu el futur?

–Amb molt de treball. En la part de Motorshow, s’ha de convèncer els que no fan feina comercial que s’estan equivocant. En la part de Connected, hem de mantenir el nivell a què arribarem aquest any. M’agradaria que per al saló del centenari [el 2019] vingués Elon Munsk a fer la ponència inaugural. Vaja, que ja veig cotxes que arriben volant i aterren al saló. Veig molta tecnologia. D’aquí dos anys això haurà canviat moltíssim.