Anar al contingut

Tesla crida a revisió uns 53.000 Model S i Model X per un defecte en el fre de mà

El fabricant d'automòbils de luxe assenyala que el defecte, que ve del proveïdor, no afecta la seguretat del vehicle

  / AP PHOTO / MARK SCHIEFELBEIN

Tesla ha anunciat que cridarà a revisió uns 53.000 automòbils dels models S i X per un problema que pot provocar que el fre de mà elèctric quedi bloquejat.

El fabricant d'automòbils elèctrics de luxe va assenyalar en un comunicat publicat a la seva pàgina web que "els frens de mà elèctrics instal·lats en vehicles Model S i Model X fabricats entre febrer i octubre del 2016 poden contenir una petita part que ha sigut produïda de forma inapropiada per un proveïdor". "Si aquesta part es trenca, el fre de mà seguiria mantenint el vehicle parat però el fre de mà quedaria bloquejat", afegeix Tesla.

El fabricant diu que no ha rebut informes de fallades del fre i que, encara que no considera que el defecte "podria generar preocupacions de seguretat als nostres clients", "reemplaçarà aquestes parts de forma proactiva per assegurar que no es produeix cap problema".

Tesla també ha indicat que menys del 5% dels 53.000 automòbils que seran cridats a revisió estan afectats pel potencial problema. El novembre del 2015, Tesla va cridar a revisió 90.000 unitats del Model S per un problema amb un cinturó de seguretat. 

Malgrat aquests problemes de qualitat, un estudi recent va detectar que tot i els problemes de qualitat detectats, els propietaris mantenen la fidelitat a la marca. L'informe 'Tesla: Beyond the Hype', realitzat per la firma d'anàlisi J.D. Power, indica que el fabricant d'automòbils elèctrics de luxe sembla ser immune al descontentament, informa EFE. "Els propietaris de Tesla es veuen com a pioners que disfruten de ser els primers a adoptar una nova tecnologia", explica en un comunicat Kathleen Rizk, directora de consultoria global de l'automòbil de J.D. Power. "Gastar-se 100.000 dòlars o més en un vehicle que té tants problemes, normalment tindria un efecte negatiu en les vendes i la percepció de la marca. No obstant, ara mateix, Tesla sembla immune a aquest desencant", afegeix Rizk.

0 Comentaris