Autostrade admet que estudia una "operació corporativa" amb Abertis

La CNMV suspèn la cotització del grup espanyol, que reconeix que hi ha hagut un acostament, però sense més detalls

abertran37913825 barcelona 03 04 2017 economia  rueda de prensa previa a la j170403111751

abertran37913825 barcelona 03 04 2017 economia rueda de prensa previa a la j170403111751

2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La italiana Atlantia, antiga Autostrade, va admetre que estudia una «operació corporativa» amb Abertis, que  es podria concretar en una oferta de compra (OPA) amistosa, segons coneixedors de l’operació. Davant d’aquestes informacions, la Comissió Nacional del Mercat de Valors va suspendre cautelarment la cotització de la gestora espanyola d’autopistes controlada per Criteria (La Caixa).

Totes les dades apunten a una possible OPA, en què estaria d’acord La Caixa, principal accionista d’Abertis a través de Criteria; però encara no s’ha concretat la possible operació. El principal soci del grup italià és la família Benetton, a través de la societat Edizione, que compta amb participacions en sectors com les infraestructures, però que comprenen des del tèxtil fins al ram agrícola i l’immobiliari, amb una facturació consolidada de més d’11.000 milions d’euros.

Atlantia, en la nota que ha emès, manifesta «un interès molt preliminar i genèric per examinar projectes comuns». Al seu torn afegeix que cap de les opcions que analitza han sigut sotmeses al consell d’administració.      UN GEGANT MUNDIAL

examinar projectes comuns

La companyia italiana té un valor en borsa d’uns 19.000 milions, mentre que Abertis, líder mundial en quilòmetres d’autopista gestionats i que a més controla la societat propietària de satèl·lits Hispasat, és d’uns 15.000 milions. Després de la sortida d’OHL del capital, Criteria (La Caixa) ha quedat com a únic accionista de referència d’Abertis, amb el 22,3%. 

La integració de les dues companyies configuraria un gegant mundial en la gestió d’infraestructures, més a prop de la francesa Vinci, amb valor en borsa que supera en l’actualitat els 42.000 milions. Ara per ara, Abertis ha emès un comunicat, a petició del regulador borsari, en què reconeix que la firma italiana, de la qual va ser accionista fins al 2007, «ha manifestat el seu interès a explorar una possible operació corporativa». Tot i això, afegeix que, «fins ara», no s’han concretat els termes.

TÍTOLS A L’ALÇA

Els títols d’Abertis pujaven més del 6%, fins a 16,30 euros, quan la CNMV ha suspès la cotització; encara que havien arribat a disparar-se el 10%. La proposta té lloc més d’una dècada després que, a començament del 2006, Atlantia, que llavors es deia Autostrade, i Abertis acordessin una integració que no va prosperar a l’any següent per qüestions polítiques.

Notícies relacionades

L’actual iniciativa de la firma italiana arriba després que el setembre de l’any passat Abertis tornés al mercat italià. En l’actualitat, gairebé controla el 60% d’A4 Holding, la firma que gestiona 235 quilòmetres d’autopista al Vèneto. La companyia s’està reforçant en països com Itàlia o França davant la futura pèrdua de pes del negoci a Espanya, amb el venciment de les seves dues concessions més importants, l’AP-7 i l’AP-2, entre el 2019 i el 2021.

Al tancament del 2016, Atlantia va facturar 5.484 milions i va tenir un resultat d’explotació de 3.378 milions. Per la seva banda, Abertis va registrar l’any passat una xifra de negoci de 4.758,2 milions i un resultat d’explotació de 3.240 milions.