Ajudar comprant

Wongowin és una plataforma digital de venda de segona mà

Tots o part dels diners de la transacció es poden destinar a causes socials

zentauroepp37838648 barcelona  barcelon s   27 03 2017   econom a   miquel masco170403105313

zentauroepp37838648 barcelona barcelon s 27 03 2017 econom a miquel masco170403105313 / DANNY CAMINAL

2
Es llegeix en minuts
CRISTINA MARTÍN VALBUENA / BARCELONA

Donar diners a causes socials i vendre coses que ja no s’utilitzen i que ocupen espai a casa. Aquesta és la premissa que ofereix la plataforma digital Wongowin, en què venedors i compradors de segona mà poden aconseguir un espai de trobada per a les seves transaccions.

    

«Els usuaris poden oferir qualsevol producte que encara tingui valor i que puguin intercanviar amb altres persones a canvi de diners. Coses a les quals ja no donem un ús i que algú pot estar interessat a comprar», explica Miquel Mascort, director general de la plataforma i cofundador.

    

Wongowin posa a disposició de qualsevol persona un mecanisme amb el qual promoure causes socials i guanyar diners. Així ho explica Mascort, un dels promotors d’aquesta iniciativa que va entrar en funcionament al setembre. 

    

Destaca que «els productes d’electrònica i els instruments de música» són els que més es venen en la plataforma, que compta amb un catàleg de 70.000 objectes i té 20.000 usuaris registrats.

    

La plataforma ha comptat amb 170.000 euros i està tancant la seva primera ronda de finançament, que acabarà en les pròximes setmanes. La raó que va desencadenar aquesta iniciativa va ser buscar una solució a la situació quotidiana de «persones que volen recolzar causes socials, però no tenen diners per fer-ho», raona el cofundador. «¿Quantes vegades ens ha parat pel carrer algun oenagé i no hem donat res?», rememora. «Hi ha un problema: els projectes humanitaris no reben fons per finançar-los. Nosaltres, amb Wongowin, vam voler solucionar-ho».  

Decisió del venedor

«A la majoria de la gent li agradaria col·laborar en moltes accions, però no pot», insisteix Mascort. És per això que, segons ell, la plataforma permet fer-ho sense un cost extra. En concret, és la persona que ven el producte de segona mà la que decideix què vol fer amb els diners que obté per la transacció, determinant a qui els dona i quina quantitat. «Poden donar part o la totalitat del preu que reben pel producte i també decideixen a quina causa social destinar-lo. Una de les més populars és Proactiva Open Arms», explica l’impulsor.

Donacions que retornen

A més, Mascort destaca que els usuaris poden recuperar part de la donació. «Per exemple, pots vendre el teu ordinador antic per 600 euros, però 10 d’aquests euros decideixes donar-los. D’aquesta quantitat, Hisenda et tornarà 7,5 euros. És a dir, que amb les donacions se’t torna el 75%, fins a un límit de 150 euros, i després el 35%». El caràcter social ha ajudat a «viralitzar el projecte», fet que ha permès realitzar 2.000 transaccions i destinar 6.000 euros a causes socials.

Notícies relacionades

    

Els objectius a curt termini de la plataforma són consolidar el nombre d’usuaris que la utilitzen i perfeccionar el servei. Més endavant, Wongowin espera poder traslladar el seu model de negoci a altres països, en què considera que existeix el mateix problema que hi ha a Espanya amb l’obtenció de fons per a causes socials.