COMERÇ DIGITAL

Les entregues ultraràpides i els drons protagonitzen la fira eShow

Més de 150 expositors ofereixen solucions a les botigues 'on line' o a les físiques que es volen llançar a vendre a la xarxa

getthumbsbyfilename

getthumbsbyfilename

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

El comerç electrònic creix a un ritme anual del 25%. Cada vegada més ciutadans s’'atreveixen' a fer compres en webs, i més i més emprenedors decideixen iniciar la seva aventura d’obrir una botiga, en aquest cas 'on line'. Però, de fet, el mateix client d’internet està canviant: volen més serveis, més rapidesa, més confiança.

Tot plegat es pot veure fins avui a la fira eShow de Barcelona, que se celebra al recinte firal de Montjuïc i que aplega més de 150 expositors de serveis per a 'e-commerce', amb la previsió de superar els 12.000 assistents. «És un any en què el comerç electrònic ja està consolidat, però necessita adaptar-se als nous compradors, ja que en realitat el 80% dels clients que hi haurà d’aquí cinc anys, avui dia no han comprat mai 'on line'», explica Agustín Torres, conseller delegat d’eWorld, l’empresa organitzadora.

A l’eShow es poden trobar multitud d’empreses que ofereixen els seus serveis (des de firmes de missatgeria fins a companyies de publicitat clàssica, o de posicionament en webs –seu– o buscadors), tant per a 'e-commerce' purs com botigues físiques que volen fer el salt a la xarxa. Però a més s’organitzen més de 200 conferències d’experts on s’analitzen les últimes tendències, es debat sobre el futur i es donen solucions a petita escala sobre problemes quotidians.

«Aquest any notem que la principal innovació està en la logística. Els usuaris volen entregues ultraràpides, en tan sols dues hores, amb la sensació de comprar i rebre. Les botigues on line estan reclamant als operadors logístics aquests serveis», afegeix Torres. També tenen cabuda en la fira la intel·ligència artificial i els xatbots, així com les solucions de pagament, amb cada vegada més rapidesa i seguretat en les transaccions.

SOLUCIONS INNOVADORES

Notícies relacionades

Com a novetats, aquest any la fira incorpora una zona de botiga intel·ligent, on diverses empreses exposen innovadores solucions tecnològiques però també analògiques per als comerços tradicionals: fils musicals que suposadament inciten a la compra, aromes que mantenen el record de la botiga, plafons interactius, personalització de missatges digitals gràcies a la connexió wi-fi o rastrejadors de preus de la competència.

Una altra de les novetats de l’eShow és l’estrena d’una zona dedicada als drons, amb 32 empreses presentant les seves solucions i una zona de demostració. «És un sector innovador, i està canviant indústries com l’agricultura, l’audiovisual i la cartogràfica», acaba dient Torres.