Anar al contingut

Patrocina:

Els inversors es llancen a la caça de 'start-ups' en el 4YFN

La fira preveu arribar a 700 'business angels' i fons de capital risc

Una de cada quatre empreses participant ho fa almenys per segona vegada

Agustí Sala

Els inversors han trobat al saló 4 Years from Now (4YFN) un bon lloc on mirar de pescar start-ups. Està previst que n’hi vinguin unes 700, gairebé el 30% més que l’any passat. El perfil és variat i va des dels inversors privats o business angels fins als fons de capital risc.

Entre els que hi participen destaquen els austríacs de Match Maker Ventures, especialitzats en telecomunicacionsmitjans digitals i serveis financers; Eban, xarxa europea de business angels (agrupa 150 organitzacions de 50 països); Caixa Capital Risc (especialitzat en negocis d’internetsalut tecnologia industrial), Nauta Capital (especialitzat en tecnologies de la informació), Axon PartnersBarcelona Ventures (especialitzat en fintechsalut digitaledutech i moltes altres branques) o Business Angels Network de Catalunya, en què participa la patronal vallesana Cecot, entre altres.

Molts han concertat prèviament les cites, per guanyar temps i seleccionar d’entrada els projectes. En tot cas, els especialitzats en empreses en estadi inicial són els que tenen un potencial de guany més elevat, a l’invertir sumes petites que, en cas de prosperar el projecte, es multipliquen, recorda l’inversor Eneko Knorr, informa Cristina Martín Valbuena.

Gairebé una de cada quatre start-ups de les que participen en el saló 4YFN repeteixen en aquest certamen. En uns casos van intervenir en la primera de les quatre edicions i en altres, ho van fer en la de l’any passat. En total són unes 140 les que segueixen en marxa i amb bones perspectives, segons les dades del saló, que se celebra a la Fira de Barcelona al mateix temps que el Mobile World Congress (MWC). De fet s’ha detectat que el ritme de participants d’edicions anteriors està creixent.

DE PETITA A PATROCINADORA

Entre les companyies que ja hi van participar n’hi ha algunes amb seu a Catalunya com és el cas d’Agroptima, Badi, Forcemanager, Hutoma,Top Doctors o Group Note, per posar alguns exemples. En altres casos, una companyia que l’any passat era una start-up, en l’edició actual és un dels patrocinadors d’uns dels principals escenaris de col·loquis i xerrades del saló, com és el cas de la japonesa Soracom, especialistes en la internet de les coses (IoT).

La vida mitjana de les start-ups de la mostra ronda els quatre anys, cosa que significa que n’hi ha amb més recorregut i altres que tot just tenen uns mesos. N’hi ha bastantes que desapareixen, però això no significa que deixin d’existir perquè, en molts casos, es reconverteixen.

El cert és que es viu un gran dinamisme i els organitzadors esperen superar els 20.000 visitants que s’havien marcat com a objectiu per a aquesta quarta edició, xifra que suposarà el 60% més que el 2016.

Des de l’any passat, el pes dels participants estrangers se situa al voltant del 60% davant del 40% espanyoles. Les que tenen seu a Catalunya són 134, segons va explicar el conseller d’Empresa, Jordi Baiget.

Algunes d’aquestes compten amb el suport d’administracions, ja sigui la Generalitat o l’Ajuntament de Barcelona, però altres estan sota el paraigua d’acceleradores i incubadores privades.

El saló, que organitza la Mobile World Capital juntament amb GSMA Mobile World Congress, ha optat aquest any per ampliar els espais de networking sectorial i ha creat noves opcions per fomentar l’intercanvi i la interacció. Fins i tot ha creat una aplicació de networking4YFNetwork destinada a fomentar les connexions entre emprenedors, inversors i empreses durant la trobada que dura fins avui.

A més de les diferents start-ups també participen en el saló institucions públiques com l’Icex, Acció, Barcelona Activa, La French Tech, UKTI (oficina de comerç del Regne Unit), Smart Venture Institute o ProColombia, així com grans companyies com Telefónica, Banc Sabadell, Google, Microsoft, Nestlé o Seat, entre altres. 

0 Comentaris
cargando