Del vibrador connectat a la pitonissa virtual
En el 4YFN les 600 'start-ups' participants ofereixen tota mena de productes i serveis
37485931 601
De tot i per a tots els gustos i necessitats. Al saló 4 Years from Now (4YFN), les 600 start-ups participants ofereixen tota mena de solucions imaginables. Aquestes van des d’un vibrador connectat per obtenir plaer fins a una pitonissa virtual per consultar el nostre futur, passant per un altre tipus de solucions molt variades i per satisfer diferents tipus de demandes, no tan sols les més primàries.
Una de les propostes que crida l’atenció és un dispositiu de l’empresa britànica MisteryVibe, que diu que ha venut des de finals de l’any passat unes 2.000 unitats del seu vibrador amb sis potències i possibilitat d’adaptar-les al gust del consumidor/a mitjançant una aplicació al mòbil amb una llista de reproducció de vibracions personalitzades, que ajusta els ritmes i cadències a l’objectiu que es persegueix. Inicialment es ven a través d’Amazon, però estan obrint nous canals per comercialitzar-lo.
No és l’única curiositat que es presenta, ja que una altra companyia ofereix la possibilitat de portar una endevinadora a la butxaca o, més concretament, en el mòbil. Es tracta de Virtual Pitonisa, que té la seva seu al Palau de Mar de Barcelona, i a qui se li poden demanar prediccions. Combina les respostes que l’usuari dona a les preguntes de l’aplicació, algoritmes d’autoaprenentatge i tècniques de processament d’imatges per respondre a les inseguretats i qüestions que un es planteja sobre el seu futur a través de les màncies que un prefereixi, des de les ratlles de la mà fins al tarot o la bola de vidre.
ABELLES SENSE ESTRÈS
Altres solucions són les que proporciona la companyia de Corea del Sud Nature Fractal, mitjançant uns sensors que redueixen l’estrès de les abelles a l’extreure la mel i faciliten la feina dels apicultors; així com Mapalytics, que utilitza models en 3D per visualitzar monuments destruïts per guerres, com ha succeït a Síria, fet que permet preservar-los en forma digital i fer turisme virtual.
Sota el paraigua de Lanzadera, l’acceleradora d’empreses de Juan Roig, el propietari de Mercadona, es presenta al saló Emotion Research Lab. La companyia amb seu a València compta amb una tecnologia de reconeixement facial d’emocions més l’eye tracking (seguiment de la vista), que permet mesurar l’emoció i l’atenció dels consumidors a través d’una càmera. La solució no s’aplica tan sols al món del comerç, per determinar les sensacions reals del consumidor, sinó al món de la política, per determinar i avaluar els comportaments i emocions reals dels polítics en els discursos.
Hi ha una altra start-up que es podria considerar gairebé miraculosa, ja que s’ha especialitzat a recuperar mòbils humits o mullats. Es tracta de Water Revive, una empresa creada per dos emprenedors madrilenys que compta amb una composició química capaç d’eliminar la corrosió i la humitat de l’interior d’un mòbil mullat en uns sis minuts i recuperar-lo, faci el temps que faci que va caure pel vàter o directament a l’aigua.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Els polítics escalfen motors entre llibres, roses i sondejos
- L’‘abril’ celebra els llibres amb una vetllada irrepetible al Dry Martini
- Sant Jordi obre la campanya electoral amb una desfilada de candidats
- L’autògraf es venja del ‘selfie’ al Sant Jordi Musical de la Damm
- Els floristes diuen adeu a les últimes roses cultivades a Catalunya