Anar al contingut

Patrocina:

BCN impulsa negocis tecnològics amb impacte social

Un terç de les 'start-ups' que acull Barcelona Activa al saló 4YFN tenen aquestes característiques

Agustí Sala

Negocis, però amb impacte social. Aquesta és la premissa que s'ha imposat l'Ajuntament de Barcelona. Així, un terç de les 24 'start-ups' que acull sota el paraigua de Barcelona Activa el saló 4 Years from Now (4YFN), que va començar ahir dilluns a la vegada que el Mobile World Congress (MWC), tenen aquestes característiques.

Alguns d'aquests projectes formen part dels programes d'acceleració de Ship2B i estan ubicats a I'm start-up Barcelona (Media TIC). Les 24 companyies que apadrina la societat municipal, que suposen més del doble de les que va acollir l'any passat (10), van tancar l'exercici passat amb una facturació agregada d'1,7 milions d'euros.

A més, la meitat han obert mercats en diferents països d'Europa i de Llatinoamèrica. La majoria dels projectes tenen entre un i tres anys de vida.

El mandat de l'actual equip de govern municipal, encapçalat per l'alcaldessa Ada Colau, és que el 4YFN i l'MWC "han de generar un efecte multiplicador de l'economia digital a la ciutat potenciant l'ecosistema tecnològic, però també promovent la innovació en els denominats sectors tradicionals i d'impacte social".

Entre les 'start-ups' que compleixen aquests requisits hi ha Cuideo (dedicat a l'atenció de la salut i sorgit de la incubadora de Glòries), Iomed (dedicat a la salut digital i sorgit d'ESA BIC Barcelona) o Omnirooms (dedicat al turisme accessible, sorgit de M-startup Barcelona), entre altres. 

0 Comentaris
cargando