HISTÒRIES MÍNIMES

Meller: la 'start-up' de les ulleres de sol i els rellotges assequibles

Meller centra la seva oferta en els joves i fa servir les xarxes socials per aconseguir clients

zentauroepp37203964 barcelona 07 02 2017  economia historia m nima  entrevista c170208110654

zentauroepp37203964 barcelona 07 02 2017 economia historia m nima entrevista c170208110654 / FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
CRISTINA MARTÍN VALBUENA / BARCELONA

Passar-se tot el dia acompanyat dels teus companys d’universitat durant uns quants mesos a Kuala Lumpur (Malàisia) més les ganes d’emprendre un negoci després d’haver acabat els estudis. El resultat: Meller, una 'start-up' que es dedica a la venda d’ulleres de sol i rellotges.

Aquest és el projecte de tres estudiants d’Administració i Direcció d’Empreses a Esade: Sergi Benet, Marco Grandi i Borja Nadal. Tots tres es trobaven en una acceleradora de 'start-ups' a la ciutat malaia, que consistia a desenvolupar idees de negoci assessorats per professionals, i van proposar crear una marca d’ulleres de sol. La idea no va convèncer els seus mentors, però van seguir treballant en el projecte i formant-se, i quan van tornar a Barcelona s’hi van llançar.

"Buscàvem un producte que es pogués distribuir per internet i que ens agradés", explica Benet. Així, Meller va apostar per les ulleres de sol, que són "un article simple i de cost baix" –dissenyen a Barcelona, fabriquen a la Xina–, i que els va permetre fer una prova de com funcionava el seu model de negoci basat en la venda digital. Després d’aquest assaig, van venir els ­rellotges.

QUÈ ES VOL VENDRE

"Tenim una sèrie de requisits quan triem què volem distribuir. Ha de ser un producte amb què tots tres estiguem còmodes, per a dones i homes, que no tingui talles i que es pugui vendre a un preu assequible", raona Benet. En el cas dels rellotges, encara que "no siguin tan barats com les ulleres de sol, que les pots comprar per 30 euros", són una "compra intel·ligent perquè el consumidor està comprant qualitat per 70 euros i, comparat amb les marques tradicionals, que poden sortir per 300 euros, hi surts guanyant". "És molt assequible", afegeix.

La marca espera llançar un nou article al mercat, encara que de moment només és una previsió per concretar. "El tercer producte encara no està definit i fins al 2018 no tenim previst tocar res", comenta.

Creada fa dos anys, la firma va tancar el 2016 amb una facturació de sis milions, pels 450.000 euros del seu primer any en el mercat. Per a aquest exercici, Benet explica que esperen "doblar els resultats" i s’aventura a dir que "fins i tot potser una mica més".

ENTRE 16 i 24 ANYS

Notícies relacionades

Meller es dirigeix, bàsicament, a uns consumidors que tenen una edat compresa entre els 16 i els 24 anys. Aquest perfil de clients es correspon amb la seva estratègia de màrqueting, que es focalitza en les xarxes socials, com Facebook i ­Twitter. "Quan vam començar a vendre ulleres de sol, vam optar per anunciar-nos a Google, però, quan vam provar de fer-ho a Facebook, la resposta a aquesta publicitat va ser espectacular. Amb una inversió de 20 euros al dia, teníem un impacte directe en el públic al qual volíem arribar. Vam començar, doncs, a posar-hi més diners", recorda.

Meller aposta per interactuar amb els usuaris d’aquestes xarxes, i això els permet arribar fins a ells i convèncer-los de la compra i, també, veure què opinen del producte. Això també facilita adaptar el que ofereixen segons el que els seus clients diuen a Facebook o Twitter.