Anar al contingut

MATRICULACIONS

Les vendes de cotxes van pujar un 10,7% al gener

Sense comptar els dos dies laborals addicionals, el mercat es va estancar

ANTONI FUENTES / BARCELONA

1

periodico

El calendari va jugar a favor del sector d'automoció al gener al maquillar l'estancament que comença a patir el mercat. Les vendes de cotxes tot terrenys van pujar un 10,7% gràcies al fet que el gener passat va tenir dos dies laborables més que el mateix mes del 2016.

Sense aquests dos dies, l'augment del 10,7% que registra l'estadística s'hauria quedat en realitat en un 0,2%, segons els càlculs de l'Associació de Fabricants d'Automòbils (Anfac), la Federació de Concessionaris (Faconauto) i les associacions de venedors (Ganvam). El mes passat es van vendre 84.515 turismes i 4x4, una xifra en què també va influir especialment la fortalesa de la demanda de les flotes de cotxes d'empresa i de lloguer, amb un augment del 13% i del 12%, respectivament.

LA MITJANA DE COMPRES DE PARTICULARS CAU L'1,7%

En canvi, les matriculacions de vehicles a nom de clients particulars, que són les que donen més marge de benefici als concessionaris i a les marques, van pujar un 8,7% pels dos dies extres del calendari. La xifra amaga un retrocés de la mitjana diària de compres dels particulars de l'1,7%.

"Aquestes dades corroboren l'alentiment detectat en les matriculacions en aquest canal des del mes d'octubre passat del 2016, quan es van acabar els fons del pla PIVE", indiquen les tres associacions del sector en un comunicat. Si continua aquesta desacceleració, les matriculacions de cotxes començarien a baixar en els pròxims mesos i faria més difícil el rejoveniment del parc automobilístic, que s'ha envellit fins a una mitjana de 12 anys. 

IBIZA, LEÓN I GOLF, ELS MÉS VENUTS

L'aparent bona dada de vendes d'automòbils de gener també inclou un altre maquillatge que reapareix quan el mercat comença a flaquejar. Es tracta de les automatriculacions, que són compres de cotxes que porten a terme els concessionaris o marques, que després es venen com a quilòmetre 0, per aconseguir els nivells necessaris per cobrar comissions més altes. El president de Faconauto, Jaume Roura, ha alertat que "aquesta pràctica té la seva utilitat però sempre que no se sobrepassin uns límits lògics i raonables, a partir dels quals va en contra de la rendibilitat dels concessionaris".  

El 2017 ha començat amb els models Ibiza León de Seat i el Volkswagen Golf com els més venuts, encara que les marques amb més matriculacions van ser OpelVolkswagen i Seat

Temes: Cotxes

0 Comentaris