Anar al contingut

INDÚSTRIA D'AUTOMOCIÓ

Els fabricants de cotxes temen Silicon Valley

El sector d'automoció considera que les tecnològiques multiplicaran els seus guanys amb l'extensió d'internet als vehicles

ANTONI FUENTES / BARCELONA

zentauroepp36615246 the waymo driverless car is displayed during a google event 161230184853

Eric Risberg

La capital del sector de l'automòbil es pot traslladar des de la vella Detroit San Francisco. Els directius de les multinacionals fabricants d'automòbils mostren la seva por a un transvasament de l'epicentre del sector cap als nous gegants tecnològics de Silicon Valley

Una aclaparadora majoria del 85% dels directius enquestats en l'estudi anual de KPMG consideren que tot el que està relacionat amb la digitalització i la connexió a internet del vehicle generarà més ingressos que la venda del cotxe en si mateixa. El canvi de paradigma en el negoci de l'automòbil serà tan gran que el 76% dels executius estimen que un sol cotxe digitalitzat i connectat generarà més ingressos que 10 vehicles convencionals en què el més important era la mecànica, la seguretat i el confort, més que estar connectat a les xarxes socials.

¿GOOGLE TINDRÀ EL SEU PROPI COTXE?

Els directius de la vella indústria d'automoció que simbolitza Detroit com a capital del sector als Estats Units no es fien dels seus col·legues dels gegants tecnològics de la costa oest del país. Malgrat que Google ha manifestat la seva intenció de centrar la seva nova filial Waymo en el desenvolupament de sistemes per als nous cotxes autònoms, una cosa així com un Android perquè altres marques l'instal·lin, el 82% dels directius de Detroit tenen clar que alguna de les companyies de Silicon Valley posarà al mercat el seu propi vehicle en un termini de quatre anys. En les últimes setmanes, Honda ha arribat a un acord amb Waymo per utilitzar la seva tecnologia.

El consol que poden tenir les firmes centenàries d'automoció és que és molt probable que aquests nous cotxes de les tecnològiques s'acoblaran a les línies de muntatge dels actuals grans fabricants de vehicles, segons l'opinió del 78% dels enquestats.

La pregunta clau que s'haurà de resoldre en el futur pròxim és, segons l'expert de KPMG Francisco Roger, "si les empreses del món TIC voldran o no oferir un paquet complet al consumidor, és a dir, el cotxe, l'ecosistema digital, la interfície d'usuari, les solucions de mobilitat, etcètera, i això obre la qüestió de si els nous jugadors cooperaran o competiran amb els tradicionals".

MENYS COTXES DE PROPIETAT

La resposta a aquesta qüestió crucial divideix el sector de l'automòbil ja que un 55% dels executius consideren que els fabricants de cotxes i les tecnològiques competiran entre elles i un 45% preveu que hi hagi cooperació.

Les amenaces a la indústria de l'automòbil no només provenen de les empreses tecnològiques, sinó també de l'economia col·laborativa i els nous hàbits socials, com els cotxes compartits. Els directius són pessimistes sobre la intenció de compra de cotxes en el futur, ja que el 59% considera que la meitat dels conductors no voldran tenir un turisme propi el 2025, cosa que comportaria una "dràstica caiguda d'ingressos", segons destaca l'estudi.

Per si amb aquestes amenaces no n'hi hagués prou, la indústria automobilística també s'enfronta a la necessitat de canviar la seva oferta de vehicles de combustió interna per altres que contaminin menys o sense emissions de gasos. Per això, els directius preguntats consideren que els cotxes elèctrics s'obriran pas, encara que no com els que hi ha ara, sinó basats en la generació a través de l'hidrogen i no amb bateries, segons l'opinió del 78% dels executius. Un 53% dels enquestats admeten que el dièsel "serà la primera tecnologia de propulsió a desaparèixer de les cadenes de fabricació".

Temes: Cotxes Internet

0 Comentaris