Anar al contingut

LLUITA CONTRA LA CONTAMINACIÓ

Rebel·lió en l'automòbil per les restriccions de trànsit a Barcelona

Els concessionaris promouen una plataforma del sector davant les mesures de Colau

Els fabricants reclamen un altre PIVE per ajudar a renovar els cotxes vells

Toni Fuentes

zentauroepp1621560 barcelona 02 02 2004 motor coches vehiculos aparcados en la 161125145128

FERRAN NADEU

Les restriccions de trànsit a Barcelona no han sorprès el sector de l’automòbil, que es prepara per a un canvi en les normes i els costums de la mobilitat, però sí que generen inquietud en empreses i treballadors. L’acceleració de les mesures per estrènyer el setge a les grans urbs als vehicles amb motor de combustió interna ha alertat els concessionaris d’automòbils, inquiets pels plans de l’Ajuntament de Barcelona.

La indústria d’automoció i els venedors de vehicles reconeixen que és necessari prendre mesures per pal·liar els alts nivells de pol·lució en ciutats com Barcelona, amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’aire, però discrepen de com ho està fent l’equip d’Ada Colau.


SENSE ALTERNATIVES / Poques hores després que l’ajuntament presentés el pla per reduir la contaminació, que inclou el veto als cotxes més vells a partir de l’any 2020, algunes empreses i patronals del sector de l’automòbil van començar a compartir els seus dubtes i crítiques fins que va sorgir la idea de promoure una plataforma sectorial. «Estem molt preocupats amb els plans de l’Ajuntament de Barcelona i hem començat a crear una plataforma com a contrapunt», va explicar a aquest diari Miquel Donnay, president del Gremi del Motor, que agrupa els venedors de cotxes de Barcelona.

«S’està forçant molt la realitat –va afirmar Donnay– sense oferir alternatives clares de mobilitat, com millores en el transport públic o en Rodalies, i es limita la llibertat de les persones». El portaveu dels concessionaris va subratllar que els més afectats pel veto als cotxes vells «seran persones que no poden canviar de vehicle i que en molts casos es desplacen en cotxe per falta d’alternatives».


RENOVAR EL PARC ENVELLIT / El dirigent empresarial es planteja què passarà si el veto a certs cotxes repercuteix negativament en les fàbriques pròximes. Per ara, els fabricants de vehicles són cauts amb la mesura, que consideren que pot ajudar a renovar un parc automobilístic amb una mitjana de 12 anys d’antiguitat. «Les mesures anunciades per Barcelona i altres ciutats estan en línia amb les propostes dels fabricants per retirar els cotxes més antics», va indicar un portaveu de l’Associació de Fabricants d’Automòbils (Anfac), que reitera la necessitat d’ajudes com el PIVE per al canvi de vehicle.

0 Comentaris