SALÓ DE L'AUTOMÒBIL DE PARÍS

Volkswagen promet una "nova era" elèctrica

La companyia presenta al Saló de París el primer prototip de 30 models sense emissions amb fins a 600 quilòmetres d'autonomia

1
Es llegeix en minuts
Antoni Fuentes
Antoni Fuentes

Periodista

ver +

El grup Volkswagen ha aprofitat el Saló de l'Automòbil de París per fer una promesa solemne: començarà una “nova era” amb llançaments massius de cotxes elèctrics. Un any després que esclatés l'escàndol del frau en les emissions dels seus motors dièsel i amb les conseqüències encara cuejant, la multinacional ha anunciat un canvi en la seva estratègia per donar més protagonisme als vehicles elèctrics i no contaminants. 

“Aquestes, entre altres, són proves tangibles del que intentem aconseguir amb l'estratègia del 2025: crear una nova Volkswagen que posi en marxa els assumptes del futur amb determinació”, va assegurar Matthias Müller, president de Volkswagen, en una trobada amb periodistes.

El canvi de rumb es produeix quan el grup segueix sumant costos a la factura del ‘dieselgate’ i deixa enrere anys de ferma resistència a l'electrificació compartida per la indústria alemanya amb l'argument que els motors dièsel ja són molt eficients. Müller va passar de puntetes sobre el frau dels motors i es va limitar a dir que treballen “amb tots els mitjans disponibles” per buscar una solució a la crisi. 

PROTOTIP I.D.

El prototip de cotxe elèctric presentat a París, denominat I. D., marca el camí cap al disseny, la producció i la comercialització diferenciada dels nous models propulsats per bateries. Per a això ha creat una nova plataforma modular d'electrificació com a base industrial per als models sense emissions de gasos que Volkswagen vol posar en el mercat en els pròxims anys. La seva promesa és d'una autonomia de fins a 600 quilòmetres. 

Notícies relacionades

L'aposta anunciada per Müller promet ser tan trencadora com ho va ser el Beetle fa set dècades. Només serà el principi d'una ofensiva que inclourà més de 30 models 100% elèctrics de totes les marques, inclosa Seat, fins al 2025. Però l'objectiu inicial de vendre entre dos i tres milions, al voltant del 25% de tot el volum, s'ha rebaixat a un milió a l'any. Fins ara, les vendes de les versions elèctriques del Golf i de l'Up! amb prou feines han superat les 5.000 unitats a tot Europa en la primera meitat del 2016, segons alguns estudis.

La nova gamma de models cobrirà des dels utilitaris i els compactes dels segments més massius fins als esportius de Porsche Audi amb els quals intentarà competir amb Tesla, la nova marca de l'emprenedor nord-americà Elon Musk que està posant nerviosos els vells fabricants d'automòbils tradicionals.