Anar al contingut

Patrocina:

nous negocis

Pompeii trenca motllos amb les seves vambes de colors

Quatre emprenedors aconsegueixen consolidar el seu projecte de fabricació de calçat de moda

La venda 100% 'on line' i l'ús intensiu de xarxes socials, claus per a l'expansió

EDUARDO LÓPEZ ALONSO / BARCELONA

35536055 601

JORDI COTRINA

En uns moments en què l'emprenedor és el paradigma de l'èxit i de les virtuts empresarials, quatre joves han aconseguit ajustar-se a l'arquetip. Ho han fet gràcies a la seva empresa Pompeii, que ha aconseguit superar la barrera entre l'esbós i la producció industrial, passar del somni a les vendes. El que va néixer com a fruit de la inquietud estudiantil s'ha consolidat en empresa amb fonaments, basada en principis de màrqueting ratificats pel mercat. 

Pompeii fabrica sabatilles. No de les d'estar per casa. Tampoc de les de fer curses. Els seus dissenys han fet furor entre els amants del calçat informalment elegant, casual i amb glamur, i amb preu ajustat al que espera el client potencial (55 euros). Soles de colors i cordó de cuir vesteixen un producte diferenciat, reconeixible i que es fa desitjar per l'halo d'exclusivitat que només una empresa amb fonament sap donar als seus articles, al marge del preu a què els vengui.

L'INICI

És curiosa la història de l'empresa tal com l'explica un dels seus fundadors, Jaime Garrastazu: "Érem cinc amics amb inquietuds i somiadors. Volíem crear una empresa i vam tenir la idea de vendre vambes. Vam mirar a Google a veure qui ens les podia fabricar a Espanya i vam trucar a fàbriques d'Elx sense tenir ni idea de l'assumpte. Al final vam quedar els quatre d'ara, els que vam creure que darrere el projecte hi havia alguna cosa més que una pràctica universitària. Havia nascut un projecte per viure amb ell". Sense experiència en el món de la moda, la van encertar i ara assaboreixen el reconeixement de l'èxit.

Van decidir fabricar calçat perquè, en cas de vendre, la 'quota de mercat' sobre la població és més gran que en altres productes: "La gent fa servir quatre o cinc sabates, si li vens el teu producte tens més pes en el mercat que si vens samarretes", explica Garrastazu. El capital inicial va ser de poc més de 3.000 euros per cap, uns 18.000 euros en total. D'aquesta quantitat, 12.000 euros es van destinar a "immobilitzat", descriu, de manera que només van poder fabricar 349 parells de vambes. La idea va ser escalfar el mercat a través d'una pàgina web sense opció de compra a priori i crear una comunitat de clients potencials disposats a desitjar aquestes sabatilles. Al final van vestir el producte amb número de sèrie limitat. 

100% ‘ON LINE’

Aquells primers calçats, avui gairebé de col·leccionista, es van vendre amb facilitat. Llavors eren 4.000 seguidors àvids de producte i hi havia poc a vendre. Ara ja són més de 80.000 els seguidors a Instagram i Pompeii té una pàgina web consolidada que és el centre del seu món i que canalitza les vendes. Sigui per necessitat o per intenció, aquesta forma de comunicar-se amb els clients, que conjuga hàbilment el foment de la demanda amb la sensació de poca oferta, s'ha convertit en la clau econòmica del projecte.

El primer any d'activitat va suposar més de 500.000 euros de facturació i beneficis de 130.000. El segon any, les vendes superaran els dos milions d'euros i, encara que la proporció no es mantingui (els costos fixos tendeixen a augmentar), el model de negoci ja existeix. La venda 100% 'on line' té molt desenvolupament per fer, i sobretot molt món per conquistar. Europa serà la primera, i el correu sense intermediaris, la manera òptima d'enviar el producte desitjat al client. Després, el món sencer.

Temes: Empreses

0 Comentaris
cargando