DESLOCALITZACIÓ

Renault desembarca a la Xina amb una inversió inicial de 870 milions d'euros

El grup francès inaugura una planta a Wuhan per produir el model Kadjar, que també es fabrica a Palència

 

  / TONI FUENTES

3
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES / WUHAN (ENVIAT ESPECIAL)

Com si es tractés d'un avançament de la imminent celebració de l'any nou a la Xina, dos dracs tradicionals han donat una benvinguda festiva a la ciutat de Wuhan als nous inversors francesos. El president de Renault, Carlos Ghosn, i el del seu soci xinès Dongfeng, Zhu Yanfeng, aixecaven els dos polzes com a mostra de l'acord que significa el desembarcament del grup francès en el primer mercat mundial de l'automòbil amb una inversió inicial de 870 milions d'euros que arribarà a 1.200 milions en una segona fase.

De la línia de muntatge situada a la nova ciutat del centre de la Xina ja han sortit les primeres unitats del model Kadjar, que fins ara es produïa en exclusiva per a tot el món a Palència. La previsió de la companyia és produir unes 65.000 unitats del tot camí (SUV en les seves sigles en anglès) durant aquest any, i arribar probablement a 150.000 el 2017, incloent-hi un nou tot terreny urbà i un model elèctric. Són els primers passos del que el president del grup Renault, Carlos Ghosn, ha qualificat com l'objectiu d'aconseguir una “profunda implantació” a la Xina, un mercat “estratègic” per al creixement de la multinacional francesa.

NOTÍCIA POSITIVA DESPRÉS DE LA CAIGUDA A LA BORSA

“No trigarem gaire temps a arribar a la plena capacitat de producció a la Xina, però és molt important que la feina sigui de qualitat. Hi ha molts altres fabricants que necessiten la Xina, però nosaltres no depenem de la Xina. Estem en una situació de privilegi perquè per a nosaltres és una oportunitat”, ha indicat Ghosn en una trobada amb periodistes. Era la primera gran notícia positiva que explicava Ghosn després d'uns dies durs per la caiguda a la borsa de les accions de la firma al conèixer-se que algun model havia superat àmpliament les proves d'emissions de gasos del Govern francès.

La següent fase del projecte Drac (Dongfeng Renault Automobile Company) preveu la possibilitat de doblar la capacitat de producció fins a 300.000 vehicles a l'any en funció de la resposta del mercat xinès, que serà el destí dels cotxes fabricats a Wuhan. De moment, 2.000 empleats treballen a la nova factoria, i s'espera que arribin a 3.000 amb la implantació d'un segon torn a finals d'any.

FEBRE PELS SUV

Per aconseguir aquest ascens en poc temps, Renault confia a esgarrapar una quota del 3,5% en un mercat en què el 2015 es van vendre 21,2 milions de turismes i en què les matriculacions dels SUV augmenten a un ritme de més del 50%. “La qüestió no és si arribem a la Xina tard o d'hora. Hi hem anat quan hem estat preparats”, ha afirmat Ghosn.

Notícies relacionades

Després del Kadjar, al qual s'han aplicat algunes adaptacions per als clients xinesos, s'iniciarà la producció d'un nou tot camí més gran que no es descarta vendre també a Europa i d'un cotxe elèctric que es comercialitzarà amb una marxa xinesa de Dongfeng per poder optar així a les ajudes que donarà el Govern per impulsar les vendes d'aquests vehicles. “Nosaltres tenim vehicles elèctrics però són massa cars per al mercat xinès”, ha assegurat el president de Renault.  

El màxim responsable d'operacions del grup, l'executiu espanyol José Vicente de los Mozos, destaca que la fàbrica de vehicles número 20 de la companyia “és àmplia però al mateix temps compacta i compta amb l'ADN del sistema de producció de l'aliança Renault-Nissan”. Segons ell, l'experiència prèvia de Dongfeng amb altres fabricants, entre els quals hi ha Nissan, ha afavorit la construcció de la planta i l'inici de la producció en un temps rècord de dos anys des de la firma de l'acord per crear una societat al 50%.