MOTOR

Renault es desploma en borsa per investigacions relacionades amb el 'dieselgate'

La justícia francesa ha registrat diverses seus del grup automobilístic i aquest nega que hagi trucat els seus cotxes

jcortadellas32407302  files  this file photo taken on january 18  2013 160114140638

jcortadellas32407302 files this file photo taken on january 18 2013 160114140638 / BERTRAND GUAY

2
Es llegeix en minuts

Les accions de Renault s'han desplomat i han arribat a caure més d'un 21% a mitja sessió d'avui a la Borsa de París, quan s'ha sabut que la justícia francesa ha registrat diverses seus del grup automobilístic francès per la sospita d'un possible frau similar al de Volkswagen.

La caiguda dels títols de la marca del rombe es produeix després que el sindicat CGT informés que agents de la Direcció General de la Competència, del Consum i de la Repressió del Frau investiguen els departaments d'"homologació i posada a punt dels controls del motor".

Segons aquest sindicat, les indagacions podrien estar relacionades amb "les conseqüències del cas dels motors trucats de Volkswagen", de manera que Renault també hauria falsejat dades de les emissions dels seus vehicles, informa l'agència AFP.

La caiguda borsària de Renault ha arrossegat també al segon constructor francès, PSA Peugeot Citroën, i els seus títols queien a mitja sessió més d'un 8%. Els registres a Renault, informen mitjans locals, han tingut lloc al centre d'enginyeria de Lardy, el de tecnologia de Guyancourt, la planta de Plessis-Robinson i la seva seu de Boulogne-Billancourt, tots als voltants de París.

El fabricant d'automòbils Renault ha assegurat que les autoritats franceses estan fent proves a vehicles de diferents marques del país, entre les quals hi ha Renault, i ha afirmat que durant el procés no s'ha detectat cap dispositiu manipulador d'emissions.

En un comunicat, la companyia ha confirmat que, arran del cas del software Volkswagen, les autoritats franceses van crear una comissió, a través de la qual faran proves a 100 vehicles al país, entre els quals hi ha 25 unitats de Renault (per la seva quota de mercat en el país). Segons Renault, fins a finals del desembre s'haurien analitzat 11 vehicles, quatre de la firma del rombe, i no s'hauria revelat la presència d'un software o un dispositiu que manipulés les emissions.

La companyia ha explicat que la comissió tècnica creada té l'objectiu de garantir que els fabricants francesos d'automòbils no equipin en els seus vehicles software o dispositius similars als instal·lats en alguns models de Volkswagen.

Davant aquesta situació, l'empresa ha indicat que les proves en curs són positives, ja que poden anticipar solucions per millorar els seus vehicles, tant els de les fàbriques com els dels models en circulació i ha apuntat que va presentar un pla d'emissions amb l'objectiu de millorar l'eficiència energètica dels seus vehicles.

D'altra banda, la firma destaca que, en paral·lel, la Direcció General de Política, Afes del Consumidor i Competència de Control de Frau de França va decidir portar a terme una investigació per valorar les primeres anàlisis d'aquests vehicles fetes per la comissió.

En el marc d'aquesta investigació paral·lela es van fer visites a la seu central de Renault, així com al Centre Tècnic de Lardy i al Tecnocentre de Guyancourt. La firma ha assenyalat que els seus equips estan cooperant en els dos processos.

Notícies relacionades

Al setembre es va descobrir que el grup alemany Volkswagen va manipular els programes informàtics de centenars de milers d'automòbils dièsel i de gasolina, fet que ha desencadenat una sèrie de processos legals contra la companyia en diferents països on comercialitza els seus productes.

Després d'aquest escàndol, Renault va anunciar un pla d'inversió de 50 milions d'euros per reduir la diferència entre les emissions contaminants dels seus vehicles i la seva homologació en condicions reals.