SEQÜELES DE L¿ACCIDENT DE SEVILLA

Airbus segueix el seu pla

La firma aeronàutica continua amb els seus plans de muntatge i entrega d¿avions mentre es desenvolupa la investigació oficial

La borsa castiga les accions, que cauen el 3% a París

2
Es llegeix en minuts
MERCEDES JANSA / MADRID

L’accident de l’Airbus A400M a Sevilla, en què van morir quatre persones, no ha alterat els plans del consorci europeu, encara que sí que ha fet trontollar un projecte milionari que pretenia plantar cara a la primacia nord-americana en la indústria aeronàutica, especialment en la seva branca militar.

El primer avís va venir de la borsa. A París, mercat de referència per al consorci, les accions van perdre el 3%, encara que en l’obertura la caiguda va ser de més del doble. A Madrid les accions d’Airbus van caure l’1,9% al tancament de la sessió.

Enmig d’expressions de dol i peticions del comitè interempreses que la investigació oficial sigui ràpida i transparent, «la producció i el muntatge continuen segons la planificació», va assenyalar un portaveu. Això vol dir, entre altres coses, que es mantenen els terminis d’entrega de les 14 unitats previstes per a aquest any. 

Fernando Alonso, president d’Airbus Espanya, enginyer especialista en aquestes proves, pujarà avui a un A400Mm que s’enlairarà de Tolosa (França) i aterrarà a Sevilla, en un vol ja programat per fer els assajos i les comprovacions rutinaris. «El màxim tribut que podem dedicar als nostres companys caiguts és continuar desenvolupant i refinant l’extraordinari producte a què es dedicaven», explica Alonso en una carta enviada a tots els empleats.

No obstant, els vols de prova, com el que feia l’avió sinistrat, quedaran suspesos als països que ja havien rebut els aparells comprats. És el cas d’Alemanya, la Gran Bretanya, Turquia i Malàisia que esperaran que s’acabi la investigació oficial iniciada dissabte passat.

Per als empleats de la factoria sevillana els problemes del model A400M, d’ús militar, no són nous i s’atribueixen sobretot als defectes de les peces que vénen des de Bremen (Alemanya) i no al procés de muntatge, informa Julia Camacho. La direcció d’Airbus va proposar fa uns mesos centralitzar a Sevilla totes les branques de l’enginyeria, ara disperses en diverses ciutats europees.

Notícies relacionades

Contractes addicionals

Airbus té contractades a Espanya unes 7.700 persones, de les quals més de 2.000 treballen a Sevilla. El projecte del nou avió ha fet necessari augmentar la contractació per complir amb els compromisos d’entrega. L’objectiu és que a partir del 2016 es produeixi l’acoblament final de 25 o 26 avions a l’any. Els endarreriments i sobrecostos van provocar el relleu de l’anterior president a Espanya Domingo Ureña i el seu successor Alonso va reconèixer al mes de març els errors tècnics.