El Pla Estratègic dels Mercats de Barcelona marca el camí

250 persones van consensuar les mesures destinades per als pròxims deu anys

com3

com3

2
Es llegeix en minuts
J.M. / Barcelona

El Pla Estratègic dels Mercats de Barcelona 2015-2025 és el resultat de les aportacions realitzades pels diferents grups de treball en els quals han participat 250 persones vinculades, directament o indirectament, al món dels mercats i el comerç de Barcelona.

L’impacte dels mercats en l’entorn socioeconòmic de Barcelona és molt rellevant. Moltes àrees de generació de recursos econòmics estan relacionades amb els mercats: el comerç, el turisme, la logística i el sector urbanístic, entre altres. El pla ha comptat amb el suport i el consens de tots els operadors que intervenen en la gestió dels mercats i que s’han volgut involucrar en el procés de definir l’estratègia de futur de la xarxa de mercats de Barcelona. 

Estructura

Els mercats de Barcelona tenen com a missió proveir als ciutadans productes de qualitat; promoure un estil de vida saludable, de cohesió social i d’articulació dels bar-

ris; fomentar l’economia i l’ocupació en el marc de comerç de proximitat. Aquestes mesures s’estructuren al seu torn en tres àmbits:

Ànima: els mercats són un referent de la vida als barris de Barcelona i proporcionen una experiència no només de compra, sinó també de convivència als ciutadans.

Motor: els mercats lideren el comerç de cada barri, i al mateix temps dirigeixen el model de mercat urbà en l’àmbit internacional. El mercat és una peça clau en el desenvolupament econòmic i en la creació d’ocupació en cada barri.

Sostenibilitat: els mercats són sinònim de valors associats a temes socials, mediambientals i culturals.

Aquests tres àmbits estan conformats per 12 objectius, 39 mesures i 153 actuacions per desenvolupar el mercat en els pròxims 10 anys.

Innovació  

Més enllà de la modernització de la xarxa de mercats, hi ha un eix estratègic transversal: la innovació, que s’ofereix des dels nous productes i formats que ofereixen els comerciants, fins als nous canals de venda i màrqueting.

Durant els últims anys, els paradistes dels mercats han sigut pioners en la presentació de productes elaborats i semielaborats, ja que han ofert tot tipus de facilitats al consumidor que han sigut imitades per la indústria.

Notícies relacionades

Per una altra part, l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) recolza, tant individualment com col·lectivament, les iniciatives dels comerciants per introduir-se en el món de la digitalització. D’aquesta manera, en els últims tres anys, s’ha posat a disposició de les associacions de comerciants dels mercats, dinamitzadors provinents del Pla d’Ocupació de l’Ajuntament, per activar l’ús de les xarxes socials, o l’actualització de pàgines web.

També, durant aquest any, diversos mercats estan aproximant-se a les diferents opcions de venda en línia, des de l’ús de Whatsapp, fins a l’adhesió a diferents plataformes ja existents en el sector.