Obra social

La Fundació Bancària La Caixa comparteix el seu compromís social

Una campanya de comunicació ressalta la seva implicació amb les persones més vulnerables

Les iniciatives promogudes per l'entitat han arribat a més d'11 milions de beneficiaris

lacaixa

lacaixa

3
Es llegeix en minuts
JULIO MAYA / BARCELONA

Coincidint amb el final de l’any, la Fundació Bancària La Caixa posa en marxa una campanya de comunicació en què ressalta el seu compromís amb el desenvolupament de totes les comunitats, així com amb el benestar de qualsevol persona que ho necessiti. El 2017, aquest compromís per una societat millor i amb més oportunitats per a tots s’ha traduït en l’impuls de prop de 50.000 iniciatives que han arribat a més d’11 milions de beneficiaris. 

La campanya, que tindrà presència en premsa, ràdio, televisió i mitjans digitals, realitza un recorregut per emplaçaments emblemàtics com la basílica de Nuestra Señora del Pilar de Saragossa, la ria de Bilbao, la plaça de l’Obradoiro de Santiago, la Sagrada Família de Barcelona, la Puerta de Alcalá de Madrid, la Torre del Oro de Sevilla o la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, entre altres. 

A més d’aquestes imatges, la Fundació Bancària La Caixa ha volgut donar protagonisme a algunes de les persones i organitzacions que han participat aquest any en les prop de 50.000 activitats impulsades per l’entitat. En la campanya apareixen el menjador social San Blas, la Fundació Rey Ardid, Gazteleku, el casal d’avis d’Irala, l’Hospital San Juan de Dios de Santurtzi, l’Associació Gallega de Cooperatives Agroalimentàries, la Fundació Talita, Save the Children, la Fundació Mornese, l’Associació DisCamino o la Fundació Carmen Pardo-Valcarce, en representació dels centenars d’entitats que col·laboren amb l’Obra Social La Caixa.

Proximitat

“El fundador de La Caixa, Francesc Moragas, ens va mostrar fa més de 100 anys que hem d’estar allà on hi hagi algú que ens necessiti. Aquest compromís ens ha impulsat a estendre els nostres programes socials per tot el territori i a ser la primera fundació d’Espanya i una de les més importants del món. Cada comunitat, cada barri, cada municipi, cada ciutat i cada entorn rural mereixen la nostra atenció. Cada territori i cada persona, especialment les més vulnerables”, explica el president de la Fundació Bancària La Caixa, Isidre Fainé. 

La proximitat és un concepte clau per a la Fundació Bancària La Caixa dintre del seu compromís amb les necessitats de les persones. Per això, dins del pressupost de l’Obra Social, la xarxa financera de CaixaBank impulsa el desenvolupament de projectes i activitats en els àmbits socialmediambientalcultural educatiu amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats del seu entorn més immediat. Al llarg del 2017, han sigut més de 12.500 les activitats desenvolupades gràcies a les partides per a obra social que gestiona la xarxa d’oficines, amb una inversió de 44,5 milions d’euros.

Sota el lema Canviem presents, construïm futurs, la Fundació Bancària La Caixa, el director general de la qual és Jaume Giró, ha arribat a l’equador del seu Pla Estratègic 2016-2019. De cara al 2018, l’entitat incrementarà el seu pressupost fins als 520 milions d’euros, i mantindrà el focus en els programes socials amb vocació transformadora, prioritzant línies d’actuació que cobreixin les necessitats bàsiques dels col·lectius més vulnerables i promoguin la igualtat d’oportunitats. Aquests projectes concentren el 60% del pressupost.

Al llarg del 2017, la Fundació Bancària La Caixa ha atès més de 60.000 nens en situació de vulnerabilitat gràcies al programa de superació de la pobresa CaixaProinfancia; ha facilitat 32.000 llocs de treball a persones en risc d’exclusió social a través d’Incorpora; ha aconseguit la participació de 820.000 persones grans al seu programa d’envelliment actiu; ha posat a disposició dels ciutadans amb més dificultats per accedir a una vivenda un parc de 33.000 pisos socials; ha prestat assistència a més de 23.000 persones amb malalties avançades, i ha mobilitzat més de 16.000 voluntaris que faciliten la posada en marxa d’aquestes iniciatives.

Així mateix, durant els dos pròxims anys es continuaran consolidant el bagatge i el reconeixement aconseguit en divulgació cultural i científica. L’objectiu és mantenir els nivells d’excel·lència aconseguits als centres CaixaForumCosmoCaixa i a les exposicions itinerants, gràcies a mostres de producció pròpia i a les aliances estratègiques amb institucions culturals internacionals de referència, com el Museu del Prado, el British Museum, el Louvre, el Museu Thyssen-Bornemisza o la col·lecció d’art contemporani de La Caixa.

Excel·lència

Notícies relacionades

L’entitat també mantindrà la seva decidida aposta per la investigació mèdica i la formació d’excel·lència, una àrea que ha comptat amb una inversió de més de 60 milions d’euros l’any 2017 i que preveu arribar als 90 milions de pressupost el 2019. Ja que molts dels grans reptes científics del moment estan vinculats a la salut, la investigació en aquest àmbit està sent un dels eixos principals d’activitat, amb especial incidència en les malalties cardiovasculars, les malalties infeccioses, la neurociència i l’oncologia.

Aquest any s’han concedit, a més, més de 200 beques de La Caixa per a estudis de postgrau i doctorat.