'CAP NEN SENSE BIGOTI'

Recta final per a la campanya de recollida de llet

Fins divendres hi ha temps per deixar els cartrons a qualsevol oficina de CaixaBank, els centres d'avis de l'Obra Social o els CaixaForum

També es pot contribuir mitjançant aportacions econòmiques a través de la web o el mòbil, en aquest cas fins al 15 de juliol

caixa

caixa

3
Es llegeix en minuts
XAVI DATZIRA / BARCELONA

La campanya ‘Cap nen sense bigoti’ encara la seva recta final amb l'objectiu de seguir augmentant els litres de llet recollits fins ara. Fins aquest divendres, 23 de juny, hi ha temps perquè els participants comprin un o més cartrons i els dipositin en qualsevol oficina de CaixaBank (hi ha 1.320 oficines a Catalunya i 5.000 a tot Espanya), els 53 centres de gent gran de l'Obra Social La Caixa i els CaixaForum de Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida, així com el CosmoCaixa i el Palau Macaya.

A més, es poden fer aportacions econòmiques a través de la web www.granrecogidadeleche.es fins al 15 de juliol. Un esforç col·lectiu per aconseguir que tots els nens puguin accedir a un aliment tan bàsic per al seu creixement com és la llet.

"Volem trencar el circulo de la pobresa des de l'aspecte de les desigualtats educatives, però també des del seu principi, des del més bàsic, des de la llet", diu Jaume Giró, director general de la Fundació Bancària La Caixa

‘Cap nen sense bigoti’ és un projecte impulsat per l'Obra Social La Caixa i el Banc dels Aliments que promou la recollida de llet a favor de famílies en risc d'exclusió social. L'objectiu és completar les reserves dels bancs d'aliments i garantir que tots els menors puguin mantenir una dieta adequada. En aquest sentit, de les 215.000 persones que atenen les entitats socials a Catalunya, 37.000 són menors d'entre 1 i 16 anys, que poden tenir dificultats per accedir a aliments bàsics o bé que no compten amb les condicions familiars adequades per mantenir uns hàbits alimentaris saludables.

ES NECESSITEN 10 MILIONS DE LITRES

En el cas de la llet, els bancs d'aliments catalans en distribueixen cinc milions de litres a l'any, encara que es tracta d'un volum insuficient per aconseguir l'objectiu mínim recomanat pels experts d'un litre per persona i per setmana. “Podríem complir aquest objectiu mínim si aconseguíssim a Catalunya un volum anual de 10 milions de litres de llet, entre líquida, condensada o en pols”, assegura Eduard Arruga, president de la Fundació Banc dels Aliments.

Objectiu prioritari, ja que es calcula que un got diari de llet de vaca proporciona el 21% de les proteïnes i el 8% de calories i nutrients que necessita un menor de 5 anys per a un creixement adequat. A més, és un ingredient bàsic per obtenir calci, vitamines A i D, proteïnes, fòsfor i sodi. La falta d'aquests nutrients, especialment el calci, pot arribar a comportar endarreriments en el creixement o bé el desenvolupament de malalties òssies.

DUES FORMES DE COL·LABORAR

Per aconseguir que cap nen es quedi sense la seva dosi de llet recomanada al dia, la campanya solidària de recollida de llet anima tots els ciutadans a col·laborar, tant mitjançant l'aportació física de cartrons de llet com a través de contribucions econòmiques via web, l''app' CaixaMòbil o l'enviament d'un SMS amb la paraula LLET al 28024. “Volem trencar el cercle de la pobresa, que és negatiu per a cada una de les persones que el pateixen i també per a la nostra societat. I el volem trencar des de l'aspecte de les desigualtats educatives, però també des del seu principi, des del més bàsic, des de la llet, el primer aliment de la nostra vida”, afirma Jaume Giró, director general de la Fundació Bancària La Caixa.

Totes les oficines de CaixaBank, més de 5.000, es mobilitzen per facilitar la recollida de llet en favor de famílies en risc d'exclusió social 

En les dues edicions anteriors de la iniciativa solidària es van aconseguir recollir 1.115.000 litres de llet només a Catalunya, que es van distribuir a través dels bancs d'aliments i amb la col·laboració dels voluntaris de La Caixa a 645 entitats socials beneficiàries. A Espanya, la xifra va pujar a 2,5 milions de litres de llet. Aquest any, l'objectiu és superar aquestes xifres i, per a això, també s'hi han implicat tot tipus de personatges populars, com esportistes (Xavi Hernández i Rudy Fernández), actors (Santi Millán i Macarena Gómez), genis culinaris com Ferran Adrià i un llarg etcètera. A més, l'Obra Social ha realitzat una primera donació de 50.000 litres de llet i farà una aportació addicional d'un litre per cada 10 litres recollits.

Notícies relacionades

Al mateix temps, la campanya llança un repte a través de les xarxes socials i anima a tothom a penjar un 'selfie' amb l'etiqueta #NingúnNiñoSinBigote per difondre al màxim els objectius de la campanya.

Més informació sobre la campanya a l'especial: ‘Una infància sana comença amb un got de llet’.