TROBALLA CIENTÍFICA

La NASA descobreix 10 planetes amb condicions de ser habitables

Tenen les dimensions de la Terra i hi ha indicis que puguin tenir aigua

NAS01. ESPACIO, 10/05/2016.- Imagen cedida por la NASA hoy, 10 de mayo de 2016, de un concepto artístico de planetas descubiertos por el telescopio espacial de la NASA Kepler. La Agencia Aeroespacial estadounidense (NASA) anunció hoy el hallazgo de 1.284 nuevos planetas gracias a una novedosa técnica de análisis de los datos del telescopio Kepler, el mayor anuncio de exoplanetas en un solo día hasta la fecha. Este anuncio dobla el número de planetas confirmados por Kepler, anunció en una rueda de prensa Ellen Stofan, científica jefe de la sede de la NASA en Washington. EFE/W. STENZEL/NASA/SOLO USO EDITORIAL / W. STENZEL (EFE)

L'Agència Espacial dels Estats Units (NASA) ha informat avui que el seu telescopi Kepler ha descobert 219 possibles planetes, dels quals 10 tenen la mida de la Terra i orbiten a una distància d'una estrella que permetria l'existència d'aigua si es tractés d'un cos rocós.

Per mitjà d'un comunicat de premsa, la NASA ha detallat aquesta nova troballa en la investigació dels exoplanetes, que són aquells planetes que es troben fora del sistema solar.

El catàleg d'exoplanetes de la NASA localitzats pel telescopi Kepler puja a 4.034 possibles candidats, dels quals 2.335 ja han sigut identificats com a exoplanetes.

Dels aproximadament 50 cossos detectats per Kepler amb condicions de ser habitables per les seves dimensions i potencial presència d'aigua en estat líquid, més de 30 han sigut identificats com a tals.

"El conjunt de dades del Kepler és singular, ja que és l'únic que conté un cens d'aquests 'quasi anàlegs de la Terra': planetes d'aproximadament la mateixa mida i la mateixa òrbita que la Terra", ha assegurat el científic del programa Kepler a la Divisió d'Astrofísica de la NASA Mario Pérez.

QUATRE ANYS DE MISSIÓ

"Entendre la seva freqüència a la galàxia ajudarà a orientar el disseny de les futures missions de la NASA per imaginar una altra Terra", ha afegit.

El telescopi Kepler rastreja l'espai a la recerca de nous planetes captant la diminuta caiguda en la brillantor d'una estrella que succeeix quan un planeta es creua en el seu camí.

Es tracta de la vuitena difusió de dades del Kepler en els seus primers quatre anys de missió.