• Dilluns 19 abril 2021, 12:12 h

elPeriódico.com

Registra't | Iniciar sessió

BARCELONA

La vida més fàcil per al visitant i més difícil per al ciutadà

Diumenge, 3 de maig del 2015 Toni Artal (Barcelona)

Els nostres alcaldables ens diuen constantment que el turisme és bo, sobretot el turisme de qualitat, aquell que deixa diners. I és clar que ho deu ser, però per a una minoria: hotels, bars, restaurants, botigues... on les condicions de treball són pèssimes, i s’acosten a l’esclavitud: horaris aleatoris i de 14 o 15 hores diàries, salaris ridículs... Se li ha de fer la vida fàcil al turista, i al ciutadà, cada dia més difícil. ¿Quina és la solució que tenen al cap? Expandir el turisme per tot Barcelona per fer de la ciutat un mercat turístic i a la ciutadania, esclava d’aquest mercat. Senyors alcaldables, la ciutat ha de ser un projecte, i el que necessitem és un projecte de ciutat. Però Barcelona, la millor botiga del món, només està donant fruits a aquells que ostenten el poder del turisme. ¿Què volen fer, estendre el Parc Juràssic? Vostès són els culpables que no es vagi a comprar a la Boqueria, que els barcelonins no anem al centre, que la gent gran sigui desnonada per construir hotels... I ara ens demanen comprensió. No, senyors alcaldables, sempre doneu l’esquena als ciutadans. ¿Quins barris són el seu objectiu? ¿Els veurem muntant botigues a Pedralbes perquè els turistes hi vagin en bandades? No ho crec pas.



Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí

EL PERIÓDICO publica opinions, rèpliques i suggeriments d'interès general, respectuoses amb les persones i institucions. Les cartes enviades podran ser extractades. Tot i així, resulta impossible publicar-les totes. Per publicar-les, EL PERIÓDICO es reserva la possibilitat de demanar dades addicionals com DNI, domicili i telèfon amb la finalitat de contrastar el seu contingut i la identitat de l'autor. No es mantindrà correspondència per correu electrònic ni s'atendran visites o trucades telefòniques sobre cartes o comentaris no publicats en qualsevol dels suports d'EL PERIÓDICO.
QUEIXES: Els lectors poden expressar les seves queixes al diari o bé al Consell de la Informació de Catalunya (CIC). Al CIC només quan considerin que s'han vulnerat els principis recollits al Codi Deontològic, pel tractament que donen els mitjans informatius sobre els diferents temes. Poden dirigir-se al Consell de la Informació de Catalunya trucant al 93 317 19 20.