Hem de felicitar el Departament d'Ensenyament per haver encertat al realitzar una prova externa al finalitzar l'últim curs de primària. Gràcies a això s'ha pogut detectar el nivell de cadascun dels alumnes en les matèries de llengua i matemàtiques. D'aquesta manera també han pogut determinar si hi ha millores o no respecto a l'any anterior i quins centres necessitaran més ajuda el curs que ve. No obstant, el fet que l'alumne s'examini de primària no vol dir que pugui no passar al curs següent. El que no sembla encertat és que els alumnes que no assoleixen els coneixements mínims en matèries bàsiques puguin accedir a l'ESO. Haurien de repetir sisè de primària i no ser apartats de l'aula per treballar el que no han après en el cicle anterior. Fer això significa privar-los de rebre els coneixements propis de l'ESO. Cal, doncs, que els alumnes aprovin l'avaluació final a l'acabar primària, així rebrien tots un gran estímul per esforçar-se a aprendre, cosa que facilitaria la tasca dels mestres i dels pares. Sense aquesta empenta, l'etapa de primària s'assemblarà cada vegada més a una guarderia, i aquest clima repercutirà en els cicles educatius posteriors. La llei actual impedeix que sigui obligatori superar la prova externa al finalitzar primària, però ara ha començat el debat parlamentari de la LOMCE i s'obre una gran oportunitat perquè Ensenyament aconsegueixi introduir aquesta millora.
Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí
Envia una carta del lector, opina sobre l'actualitat i fes-nos arribar testimonis, denúncies i suggeriments per publicar a l'edició impresa i a la web
MOVILIDAD - Alessandro Malfatti (Barcelona)
SERVEIS - Enric Alfonso (Salou)
BARCELONA - José María Mateo (Santa Coloma)
ACTUALIDAD - Pablo Fuentes (Valladolid)
POLÍTICA - Antoni Tort (Barcelona)