El principal conflicte dintre de l’àmbit educa-
tiu és que és antiquat i ineficaç. Per això, els estudiants d’Educació Infantil i Primària agraïm realitzar les nostres pràctiques en centres que portin a terme la seva tasca educativa amb metodologies innovadores. Un dels grans objectius educatius és la transformació social, fet que suposa formar persones que siguin crítiques, constructives i humanes. Com a mestres, no ens podem quedar amb els braços plegats perquè a una colla de polítics, que dicten les seves lleis sense tenir idea del que significa el dia a dia en una aula, no ens vulguin escoltar. Una de les conclusions a les quals vaig arribar amb el projecte de final de grau és que la professió de mestre gaudeix de poc privilegi, sobretot econòmic. Però el seu gran problema és la poca valoració social. Per això, tot el sector educatiu ha de fer un pas endavant. Per donar valor a la professió del mestre és necessari que els docents, començant per l’educació infantil, impliquem les famílies en el dia a dia de l’escola. Cal que coneguin que els seus fills conviuen amb persones que com a prioritat no tenen crear infermers, arquitectes, policies o gimnastes, sinó educar persones. En el moment que impliquem l’escola als agents presents en la vida del nen i siguem capaços de col·laborar plegats per aquest objectiu comú gaudirem d’un sistema educatiu sa i ric en aprenentatges.
Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí
Envia una carta del lector, opina sobre l'actualitat i fes-nos arribar testimonis, denúncies i suggeriments per publicar a l'edició impresa i a la web
MOVILIDAD - Alessandro Malfatti (Barcelona)
SERVEIS - Enric Alfonso (Salou)
BARCELONA - José María Mateo (Santa Coloma)
ACTUALIDAD - Pablo Fuentes (Valladolid)
POLÍTICA - Antoni Tort (Barcelona)