• Dilluns 19 abril 2021, 12:12 h

elPeriódico.com

Registra't | Iniciar sessió

ECONOMIA

#Hisenda: Sense ingressos i amb el fisc darrere meu

Dilluns, 20 d'octubre del 2014 Ivan Docón (Sant Fost de Campcentelles)

Em vaig quedar orfe als nou anys. La Seguretat Social va trigar anys a concedir-me la pensió d'orfandat. Em vaig informar de si havia de pagar impostos i el funcionari d'Hisenda al qual ho vaig preguntar em va dir que no era contributiva i em vaig oblidar del tema. Set anys després, el 2008, em van embargar el compte del banc. Havia estat Hisenda. Em van dir que devia impostos endarrerits i interessos acumulats per la pensió d'orfandat. Malgrat que fa 20 anys que visc al mateix lloc van estar enviant les notificacions a una adreça de la localitat veïna d'on jo vivia. L'única relació que tenia amb aquella adreça era que el carrer es diu com la meva mare, però en masculí. Hisenda no sabia d'on havien sortit els diners, malgrat que me'ls havia pagat la Seguretat Social. Vaig haver de remoure cel i terra per aconseguir la documentació que demostrés la procedència dels diners. Vaig perdre la primera reclamació pel tecnicisme de no estar dins del termini per reclamar, ¿com havia d'estardins del termini si no se'm va notificar mai res?  Ara estic esperant la segona reclamació per apel·lació. Estic en atur des de fa gairebé tres anys, fa temps que vaig deixar de tenir ingressos, visc de la caritat de la meva família i a sobre he de veure cada dia casos d'evasió fiscal per part de grans fortunes i càrrecs públics. ¿Com pot ser que Hisenda es prengui tantes molèsties contra algú com jo que no he arribat mai a cobrar suficient per haver de fer declaració de la renda?



Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí

EL PERIÓDICO publica opinions, rèpliques i suggeriments d'interès general, respectuoses amb les persones i institucions. Les cartes enviades podran ser extractades. Tot i així, resulta impossible publicar-les totes. Per publicar-les, EL PERIÓDICO es reserva la possibilitat de demanar dades addicionals com DNI, domicili i telèfon amb la finalitat de contrastar el seu contingut i la identitat de l'autor. No es mantindrà correspondència per correu electrònic ni s'atendran visites o trucades telefòniques sobre cartes o comentaris no publicats en qualsevol dels suports d'EL PERIÓDICO.
QUEIXES: Els lectors poden expressar les seves queixes al diari o bé al Consell de la Informació de Catalunya (CIC). Al CIC només quan considerin que s'han vulnerat els principis recollits al Codi Deontològic, pel tractament que donen els mitjans informatius sobre els diferents temes. Poden dirigir-se al Consell de la Informació de Catalunya trucant al 93 317 19 20.