El 13 de maig es va celebrar la prova d’accés a cicles formatius de grau superior de formació professional inicial, d’Estudis d’Arts Plàstiques i Disseny, i d’Ensenyaments Esportius 2015, convocada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat. En la prova de matemàtiques es plantejava una qüestió de probabilitats basada en una baralla espanyola amb un enunciat que donava lloc a confusió: encara que literalment deia que les cartes amb figura eren tres sobre 48, al ser una baralla espanyola podia interpretar-se que hi ha 12 figures (tres de cada pal: ors, copes, espases i bastos) sobre 48. Segons com s’avaluï, el resultat pot afectar la nota d’accés. Posar un problema de probabilitats a partir d’un joc (baralla espanyola) sense especificar res més, és una vergonya, ja que la majoria dels nostres estudiants nadius, i encara més els nouvinguts, no saben jugar a les cartes espanyoles ni tenen l’obligació de conèixer-les. Aquesta pregunta s’hauria d’avaluar positivament amb les dues opcions: 3 i 12 figures, i més quan d’això pot dependre el futur dels alumnes.
Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí
Envia una carta del lector, opina sobre l'actualitat i fes-nos arribar testimonis, denúncies i suggeriments per publicar a l'edició impresa i a la web
MOVILIDAD - Alessandro Malfatti (Barcelona)
SERVEIS - Enric Alfonso (Salou)
BARCELONA - José María Mateo (Santa Coloma)
ACTUALIDAD - Pablo Fuentes (Valladolid)
POLÍTICA - Antoni Tort (Barcelona)