L'Ajuntament de Barcelona s'entrega sense fre al lliure mercat. La ciutat es ven per peces a hotelers i grans corporacions i tot espai o infraestructura públics és susceptible de privatització, tot i que les arques municipals estan sanejades. Lluny d'invertir aquest excedent a combatre la crisi i els seus estralls, es converteix la ciutat en un aparador turístic on el ciutadà no té res a dir. Els exemples són cada dia més visibles: reformes exprés a la Via Laietana per embellir l'accés a un hotel, una marina per a iots de luxe a la porta de la Barceloneta o el final de la limitació de llicències hoteleres a Ciutat Vella, consensuada amb els veïns i que només va tenir l'oposició, precisament, dels hotelers. L'últim símptoma és una reforma de la Diagonal que ignora el procés ciutadà del 2009, que va sumar moltes adhesions. En aquesta reforma el tramvia ni hi és ni se l'espera. Aquest tramvia uniria els extrems de la ciutat pel centre i connectaria diversos campus universitari i dos pols de gran activitat econòmica. Només els comerciants no ho volen, però és a ells a qui s'escolta. Barcelona es va convertint en un parc temàtic insuls, artificial i al servei del turista, no del ciutadà.
Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí
Envia una carta del lector, opina sobre l'actualitat i fes-nos arribar testimonis, denúncies i suggeriments per publicar a l'edició impresa i a la web
MOVILIDAD - Alessandro Malfatti (Barcelona)
SERVEIS - Enric Alfonso (Salou)
BARCELONA - José María Mateo (Santa Coloma)
ACTUALIDAD - Pablo Fuentes (Valladolid)
POLÍTICA - Antoni Tort (Barcelona)