• Dilluns 19 abril 2021, 12:12 h

elPeriódico.com

Registra't | Iniciar sessió

REFORMA DE LA DIAGONAL

Barcelona, al servei del turisme

Dilluns, 31 de març del 2014 Pere Jurado (Barcelona)

L'Ajuntament de Barcelona s'entrega sense fre al lliure mercat. La ciutat es ven per peces a hotelers i grans corporacions i tot espai o infraestructura públics és susceptible de privatització, tot i que les arques municipals estan sanejades. Lluny d'invertir aquest excedent a combatre la crisi i els seus estralls, es converteix la ciutat en un aparador turístic on el ciutadà no té res a dir. Els exemples són cada dia més visibles: reformes exprés a la Via Laietana per embellir l'accés a un hotel, una marina per a iots de luxe a la porta de la Barceloneta o el final de la limitació de llicències hoteleres a Ciutat Vella, consensuada amb els veïns i que només va tenir l'oposició, precisament, dels hotelers. L'últim símptoma és una reforma de la Diagonal que ignora el procés ciutadà del 2009, que va sumar moltes adhesions. En aquesta reforma el tramvia ni hi és ni se l'espera. Aquest tramvia uniria els extrems de la ciutat pel centre i connectaria diversos campus universitari i dos pols de gran activitat econòmica. Només els comerciants no ho volen, però és a ells a qui s'escolta. Barcelona es va convertint en un parc temàtic insuls, artificial i al servei del turista, no del ciutadà.



Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí

EL PERIÓDICO publica opinions, rèpliques i suggeriments d'interès general, respectuoses amb les persones i institucions. Les cartes enviades podran ser extractades. Tot i així, resulta impossible publicar-les totes. Per publicar-les, EL PERIÓDICO es reserva la possibilitat de demanar dades addicionals com DNI, domicili i telèfon amb la finalitat de contrastar el seu contingut i la identitat de l'autor. No es mantindrà correspondència per correu electrònic ni s'atendran visites o trucades telefòniques sobre cartes o comentaris no publicats en qualsevol dels suports d'EL PERIÓDICO.
QUEIXES: Els lectors poden expressar les seves queixes al diari o bé al Consell de la Informació de Catalunya (CIC). Al CIC només quan considerin que s'han vulnerat els principis recollits al Codi Deontològic, pel tractament que donen els mitjans informatius sobre els diferents temes. Poden dirigir-se al Consell de la Informació de Catalunya trucant al 93 317 19 20.