MOBILITAT SOSTENIBLE

Així és el nou Bicing

La bicicleta manté els colors però amb formes totalment renovades i arriba als 25 km/h

El quadro és d'alumini, té fre de disc posterior, tres marxes i s'il·lumina amb leds

bicing3

bicing3

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel

La nova bicicleta del Bicing manté el color vermell i blanc en la seva estructura que ja l’ha convertit en part del paisatge de la capital catalana. També es respecta la tipografia de la marca. A simple vista, el primer que crida l’atenció del nou model de bicicleta que s’implantarà ara als carrers de Barcelona és la sobrietat del disseny si es compara amb la robustesa que presenta l’actual model, que amb el pas dels anys, i el vandalisme, ha anat convertint-se en un petit tanc blindat contra les bretolades. Va pagar els plats trencats de ser nova en una ciutat molt poc acostumada a les bicicletes.

La bicicleta, amb el quadro d’alumini que la farà més lleugera, ve equipada amb fre de tambor al davant i un fre de disc al darrere. Porta els cables protegits dins del quadro, que potser és una de les principals novetats respecte a la vetusta bici de la companyia  Clear Channel. Inclou un portaequipatge amb capacitat per a 10 quilos de pes i llums led, al davant i al darrere, accionats per una dinamo amb una vida útil de 10.000 hores. Quan es deixa de pedalejar, la bici segueix il·luminant durant tres minuts gràcies a l’energia acumulada.

    

Visió frontal de la bicicleta, amb el quadro d'alumini

Notícies relacionades

Les rodes són de 26 polzades (les d’ara són de 24) i les llantes, d’alumini de doble paret. La cadena porta un protector per evitar que la roba es taqui amb el greix i la caixa de canvis (tres marxes) és de la casa Shimano. Els dos parafangs permeten la inclusió de publicitat. De moment, s’hi inclou com a decoració un mosaic inspirat en Gaudí. 

Pel que fa al model elèctric, la bateria té una autonomia de 60 quilòmetres i es pot recarregar al 100% en un espai de temps d’unes quatre hores. N’hi ha prou amb 40 minuts d’alimentació per poder recórrer vuit quilòmetres. El motor de 250W queda totalment integrat a la roda de darrere de la bicicleta. Inclou un indicador amb el nivell de càrrega de la bateria, i és completament silenciosa. La bicicleta s’assembla molt a les que l’empresa PBSC ha fabricat per a ciutats de molts països del món com per exemple Londres, Chicago, Washington, Aruba, Boston, Mont-real o Honolulu.