Pioner
Un hotel de Barcelona es converteix en el primer del món amb una habitació amb projeccions en 4D
El Catalonia Passeig de Gràcia instal·la un sistema creat per una 'start up' catalana
Amb 36.000 habitacions competint en 412 hotels de Barcelona, s’imposa la imaginació per temptar l’hoste i oferir-li vivències úniques que van més enllà de la categoria, la pompa o l’interiorisme. L’última idea l’ha tingut la cadena Catalonia, que ofereix una habitació real i amb totes les comoditats de rigor, però on també hi ha lloc per al món virtual i la sorpresa. Que arriba en forma de projeccions que proporcionen «experiències immersives en 4D», amb la gràcia afegida que la mare de l’invent és una start up catalana i que es pot personalitzar al gust.
El Catalonia Passeig de Gràcia ha portat aquesta nova escenografia a la seva habitació 102, que ha batejat com a Inmersive Art Junior Suite. Just a l’entrar a l’estança, un gran projector promet nits diferents i un iPod exerceix de vareta màgica. Des d’una app s’accedeix a un menú que activa l’aparell i corre les cortines dels enormes finestrals per convertir-los en una pantalla. Allà sobre, sobre les parets laterals i el sostre i el terra s’escampen en 180 graus imatges a la carta, des de naturalesa salvatge a fons marins, des d’animació de videojocs (encara no interactiva) a viatges a les estrelles o actuacions musicals. Unes 60 en total, a les quals en un futur s’afegiran pel·lícules.
El director de l’establiment, Joaquín Urbieta, explica que el client pot dissenyar el seu ambient i crear la màxima «personalització» aportant fotos, de moment en USB, i que més endavant ja s’integraran amb antelació en l’aplicació. Són imatges que es visualitzaran només en pla, però gegantines, i amb les quals es pot sorprendre, per exemple, la parella, ja que es poden activar des de la recepció tan bon punt es fa el 'check in'. O sigui, que s’intueixen celebracions i peticions de mà a dojo per a forans i barcelonins.
Suplement de 50 euros
A l’establiment destaquen que l’experiència es pugui disfrutar en parella o família, i que es generi un «nou canal de comunicació entre el viatger, l’hotel i el destí». Un producte teòricament únic que ha desenvolupat la start up local Broomx Technologies. El seu MK Player 360 estarà disponible per a qualsevol visitant que arribi a la ciutat, amb un suplement de 50 euros respecte a altres 'junior suites'. O sigui, a partir de 250 euros la nit per «experiències inoblidables», segons Urbieta. Si l’activitat té bona acollida, està previst poder comptar amb la futurista joguina també en habitacions d’altres hotels de la cadena.
El mecanisme també és una forma de recórrer Barcelona virtualment abans de fer-ho físicament, perquè el catàleg inclou un espot promocional d’una marca on un cotxe recorre la ciutat. Tant en aquest cas com en altres, l’usuari pot navegar i canviar la perspectiva de visió. L’únic risc és que un acabi passant una gran part de l’estada al llit.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda ¿Què és l’IRPF i quins són els trams de la renda el 2021?
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- ‘Fairy ballroom’ Música, fantasia, dansa i burlesque
- LA FESTA DE LES LLETRES Gener i Castillo, els més venuts de Sant Jordi (per ara)