TMB ampliarà en quatre quilòmetres la xarxa de carril bus i el farà més ample

L'empresa considera que, en alguns trams, l'estretor de la via causa endarreriments

zentauroepp8003507 tarragona   tarragones   09 04 2008    autobuses urbanos de 170530135153

zentauroepp8003507 tarragona tarragones 09 04 2008 autobuses urbanos de 170530135153 / JOAN PUIG

2
Es llegeix en minuts

TMB ha anunciat aquest dimarts que, a partir d'agost, emprendrà 140 propostes de millora de la xarxa d'autobusos, entre les quals destaca l'augment dels carrils bus en 4,07 quilòmetres, que tindran una amplada amb una mitjana de 3,2 metres, més amples que els ja existents.

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha explicat que aquestes propostes de millora s'han elaborat a partir d'una nova metodologia de monitorització, posada en marxa amb el treball conjunt del govern municipal i TMB, que detecta "els punts concrets on hi ha problemes de regularitat en els autobusos".

Concretament, la decisió d'ampliar els carrils bus i fer-los més amples respon a trams concrets de les línies on els tècnics han detectat que l'estretor del carril dificulta el pas i produeix endarreriments en les línies d'autobús, ha assegurat Vidal.

Un dels primers trams on s'ampliarà el carril bus serà a la Meridiana, on ja s'havia anunciat la creació d'un carril d'entrada al centre de l'avinguda, que Vidal ha informat que tindrà una amplada de 3,5 metres.

La primera fase de les 140 millores s'aplicarà a les línies de la Nova Xarxa de Bus, específicament a 10 línies: H6, H8, H10, H12, H14, D20, V3, V7, V15 i V27; ja que els estudis realitzats pels tècnics de l'ajuntament han detectat que són les línies que presenten trams amb problemes prioritaris.

DES D'AGOST

En concret, a partir d'agost, s'incorporaran 11 nous semàfors exclusius per a autobusos, es programaran 38 noves regulacions semafòriques, es realitzaran 40 actuacions de senyalització, així com modificacions de voreres i calçades, entre altres obres i a més de l'ampliació dels carrils bus.

També es prendran mesures específiques segons cada cas, que podran anar des de la instal·lació de barreres físiques que evitin que altres vehicles envaeixin el carril bus fins a la creació de "carrils multiús", que siguin exclusius per al transport col·lectiu només en certes franges horàries.

El gerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures, Manuel Valdés, ha afegit que també s'han detectat "19 punts on hi ha indisciplina recurrent", en relació amb la invasió de carrils bus, en què "hi haurà una vigilància especial per part de la Guàrdia Urbana" i es prendran mesures com la instal·lació de càmeres.

La regidora de Mobilitat ha destacat que "no es tracta de grans inversions urbanístiques, sinó que amb inversions petites es poden introduir millores en punts concret de la xarxa de busos".

Aquesta primera fase de millores comptarà amb un pressupost de 261.000 euros, amb l'objectiu d'"augmentar la regularitat del pas dels busos del 78% al 85%", ha informat Valdés.

Vidal també ha informat que, a partir de la tardor es començaran a implementar, en diferents fases, les 12 línies que falten de la Nova Xarxa de Bus, que està previst que estiguin completament implementades la tardor del 2018.

Notícies relacionades

No obstant, Valdés ha advertit: "No n'hi ha prou posant més autobusos. Haurem de garantir abans que el servei sigui millor i més regular", així que aquestes millores que s'aplicaran a partir d'agost seran clau per "fer que el transport col·lectiu guanyi més viatgers".

Una vegada aquesta primera fase estigui finalitzada, Vidal ha assegurat que continuaran aplicant aquesta nova metodologia per resoldre els problemes de la resta de línies de bus. De cara al 2018, ha afirmat que es crearan 19 quilòmetres més de carril bus i s'ampliarà l'amplada de la resta en aquells trams on sigui possible.