Hotels de disseny amb terrasses i restaurants per connectar amb la ciutat

Arquitectes i interioristes locals firmen diverses novetats del 2017 que busquen generar identitat

icoy36922537 hotel the one170210190013 / RICARD CUGAT

icoy36922537 hotel the one170210190013
icoy37211307 hotel almanac170210190041

/

3
Es llegeix en minuts
PATRICIA CASTÁN / BARCELONA

La primera gran obertura de l’any, el The One Barcelona (Provença, 277), exemplifica des de fa unes setmanes alguna de les tendències que marquen l’actual evolució hotelera de la ciutat. En aquest cas és un 5 estrelles gran luxe de 89 habitacions amb el qual la cadena H10 (hiperactiva a Barcelona) obre una nova marca i quota de mercat més elitista. 

Disseny amb segell local (de Jaime Beriestain), amb 25 suites d’alta volada per adaptar-se a la demanda de grups familiars adinerats, un restaurant mediterrani (Somni) obert al carrer per connectar amb el barceloní i una superterrassa estival són algunes de les seves senyes d’identitat. Com a anècdota, l’establiment rendeix culte al passat de l’edifici, als baixos del qual s’havia ubicat el laboratori Mandri, amb un còctel d’autor que han batejat com a Cerebrino. 

D’Eivissa a Barcelona

En aquest hotel, destaquen, els productes del minibar són catalans i les referències gastronòmiques locals s’imposen. Una manera de seduir el viatger que busca notes d’identitat, en lloc d’hotels clònics, que a poc a poc es va estenent.

En el panorama d’estrenes de l’any, destaca un altre hotel de màxima categoria, l’Almanac, en plena Gran Via (a pocs passos del passeig de Gràcia), que ocupa l’antiga seu d’Agrupació Mútua. Després de dos anys d’obres, està previst que obri les 92 habitacions l’estiu que ve. L’estudi d’arquitectura de Carlos Ferrater i (una vegada més) el dissenyador Jaime Beriestain subscriuen la proposta, on s’imposaran els tons clars i daurats, els miralls i marbres eivissencs, avancen. Habitacions de 34 a 125 metres quadrats, diversos restaurants i una terrassa panoràmica oberta a tot el públic són alguns dels seus reclams.

També amb 5 estrelles es desmarcarà una de les grans apostes de l’any, d’OD Hotels, el grup de Marc Rahola Matutes, que després d’haver implantat aquesta pròspera marca de luxe contemporani a Eivissa fa ara el salt a Barcelona i Miami. Ocuparà la que va ser la cèntrica seu de Carburos Metálicos a Aragó amb Roger de Llúria. En aquest cas, 94 habitacions de la mà de l’arquitecte Víctor Rahola i també coronat per les supersuites que guanyen demanda a la ciutat. Restaurant amb terrassa jardí, terrat amb piscina i bona cocteleria són algunes de les seves promeses, a partir de l’estiu.

L’apartat de luxe es tanca amb The Barcelona Edition, la nova marca gestionada per Marriot que desembarcarà al costat del mercat de Santa Caterina, on abans hi havia hagut un bloc d’oficines. També lidera l’obra l’equip de l’arquitecte Carlos Ferrater (OAB), aquesta vegada amb el dissenyador Lázaro Rosa-Violán, per a un centenar d’habitacions que suposen el debut d’aquest segell a Espanya.

Algun projecte ja es va anunciar l’any passat, com el nou Yurbban, a Trafalgar, amb 62 habitacions i quatre estrelles. I d’altres ja se n’han escrit rius de tinta –per qüestions urbanístiques– com el tres estrelles de 99 habitacions Núñez i Navarro al Rec Comtal, també previst per a l’estiu, i que es distingirà per una espectacular terrassa panoràmica de 360 graus amb restaurant al seu elevat terrat.

Notícies relacionades

La cadena Room Mate prossegueix el seu idil·li amb la capital catalana i obrirà el segon trimestre el Room Mate Gerard, al carrer d’Ausiàs Marc, amb 70 habitacions i, en aquest cas, piscina a dalt de tot, solàrium i bar al lobby. En canvi, l’hotel que tenien previst obrir a Mallorca amb Rambla Catalunya, el Xavi, està afectat per la nova normativa.

A l’altre extrem pel que fa a categoria, tot i que no en ambició, arribarà el Motel One d’una estrella, al passeig de Pujades. Les 301 habitacions es dirigeixen al viatger de negocis que busca allotjament econòmic i funcional. Malgrat el nom de la marca, és un hotel basat en habitacions petites però «amb confort i disseny superior», sense restaurant i únicament amb bufet d’esmorzar, informen fonts del grup, molt consolidat a Alemanya, Àustria i Suïssa, sobretot.