els punts febles del projecte

La bici vol segregació Seguretat viària en l'aire Tramvia i bus més ample

La bici vol segregació Seguretat viària en laire Tramvia i bus més ample_MEDIA_1

La bici vol segregació Seguretat viària en laire Tramvia i bus més ample_MEDIA_1

1
Es llegeix en minuts

La plataforma considera que l'amplada del carril bus és insuficient. Per això recomanen la supressió d'un carril per sentit per poder incrementar l'espai destinat a TMB. Per aquí, a més, hi circula una de les línies de la nova xarxa de bus ortogonal, l'H8. També reclamen incloure el tramvia, la construcció de 3,9 quilòmetres «necessaris per unir les línies existents». «La proposta -defensen- disposa d'un consens tècnic unànime i seria l'operació de transport públic que més reduiria la circulació de vehicles a la ciutat».

Notícies relacionades

Diagonal per a Tothom considera que el projecte de Trias «no contempla una estratègia de seguretat viària malgrat que aquesta és una de les vies amb més punts negres de tot Espanya». El president de la PTP, Ricard Riol, va assenyalar que l'avinguda comparteix aquest dubtós honor amb les madrilenyes M-40 i la Castellana. La plataforma planteja, en aquest sentit, «una reprogramació semafòrica pensada per als vianants, amb més control sobre els vehicles que se saltin el semàfor». També sol·liciten que als laterals, que seran zona 30, hi hagi radars.

El Bicicleta Club de Catalunya estrena president. Es tracta del jove Albert Sanz, i ahir li tocava donar el punt de vista del ciclista sobre la reforma de la Diagonal. Va denunciar que el projecte no segrega el carril bici de manera correcta, ja que no està prevista la instal·lació de gomes separadores. Això, segons la seva manera de veure-ho, generarà la invasió per part de motoristes, de manera que el conflicte amb el vianant passa a ser una guerra amb els vehicles. També va reclamar parades del Bicing, que no estan previstes, i més aparcaments per a bicis.