Anar al contingut

TRANSPORT URBÀ

Barcelona estrena un sistema de lloguer compartit de motos elèctriques sense estacions

L'usuari demanarà el recorregut o el temps d'ús que desitgi mitjançant el mòbil

Un nou sistema de lloguer compartit de motos elèctriques anomenat Motit ha entrat en funcionament aquesta setmana a Barcelona, i funciona sense estacions fixes de recollida i devolució, ja que l'usuari fa el trajecte que hagi sol·licitat, aparca al carrer al punt de destí i un altre client inicia un nou trajecte. Ha estat presentat aquest dimecres per l'alcalde, Xavier Trias, el quart tinent d'alcalde i titular d'Hàbitat Urbà, Antoni Vives, i el president de Going Green --empresa responsable de Motit--, Gonzalo Alonso.

Les motos funcionen sense claus --s'activen amb el mòbil intel·ligent--, són 100% elèctriques, tenen una pantalla de set polzades amb navegador, i es poden reservar per a un trajecte determinat a un preu de 0,4 euros el quilòmetre --una distància mitjana de quatre costaria 1,9 euros--; per 5 euros l'hora; una tarifa plana per a un mateix desplaçament periòdic --anar a la feina, per exemple--, i per a rutes turístiques predeterminades.

El sistema ha arrencat amb 50 motos de flota i, de moment, la recollida i la devolució de vehicles s'ha de fer en set àrees delimitades de la ciutat d'uns 400 metres quadrats cada una: la plaça Francesc Macià; l'estació de Sants; el parc de la Ciutadella; la Sagrada Família; Glòries; la intersecció dels carrers Aragó i Urgell, i la de Rosselló amb Bruc.

Alonso ha assenyalat que l'objectiu de Going Green és arribar a posar en circulació 300 motos a finals d'any, 500 el que ve, i anar creixent a partir de llavors en funció de la demanda. Creu que la ciutat pot assumir 2.500 motos Motit --n'hi ha 300.000 de privades en circulació--, i el seu objectiu és que s'usin vuit vegades al dia.

0 Comentaris