La L-9 aconsegueix acabar el túnel de l'Hospitalet però suma més endarreriments

Les noves retallades ajornaran durant alguns anys l'obertura del ramal del Prat prevista el 2014

Les enormes cotxeres i tallers de la L-9/L-10 construïdes al costat del viaducte que transcorre pel centre del carrer A de la Zona Franca.

Les enormes cotxeres i tallers de la L-9/L-10 construïdes al costat del viaducte que transcorre pel centre del carrer A de la Zona Franca. / FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
RAMON COMORERA / Barcelona

La part de les obres de l'enorme línia de metro L-9/L-10 que paga directament la Generalitat, el túnel, les vies i les instal·lacions (les estacions són una concessió privada a 30 anys), avancen al ralentí en els trams encara vius del Prat i la Zona Franca. El projecte ha completat ara, per fi, el curt i únic sector de l'Hospitalet pendent d'excavar des del 2011.

Notícies relacionades

Fa unes setmanes que la tuneladora ja s'ha començat a desmuntar. Tota la llarga galeria entre Zona Universitària i la T-1 de l'aeroport (L-9), d'una banda, i el polígon de la Zona Franca (L-10), per un altre, 28,3 quilòmetres, està excavada. Aquest desbloqueig, no obstant, arriba quan noves retallades ajornaran durant alguns anys l'obertura del ramal del Prat prevista el 2014 després de l'última reprogramació. Els 800 metres de túnel finalitzats van des dels jardins de l'Alhambra, al costat de la Gran Via i la Ciutat de la Justícia, fins al pou del Gornal, on es produeix la bifurcació.

>> Llegiu la informació completa sobre els retards en les obres de la L-9  a e-Periódico.