METRO MÉS ENLLÀ DE BARCELONA

Primer pas per a l'ampliació del metro al nord de Badalona

El Govern rescata un projecte del Pla d'Infraestructures del 2010 que inclou cinc noves estacions a la ciutat

Mapa de l’ampliació prevista del metro a Badalona, segons el projecte de la Generalitat.

Mapa de l’ampliació prevista del metro a Badalona, segons el projecte de la Generalitat. / TERRITORI I SOSTENIBILITAT

2
Es llegeix en minuts
Joan Salicrú

Primer pas efectiu perquè, en una data encara sense determinar, una gran part de la ciutat de Badalona estigui integrada de ple en el sistema de transport ferroviari metropolità. Aquest dilluns, el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya ha publicat l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la primera fase de la prolongació de la línia 1 del metro, que actualment finalitza el seu recorregut al barri del Fondo de Santa Coloma de Gramenet. La idea és que en el futur arribi a l'estació de Rodalies de Badalona, passant pels barris de Montigalà, Sant Crist i Bufalà, a la zona nord de la ciutat.

Amb això es donaria cobertura de servei a barris que ara no disposen de metro i, a més, es reforçaria la intermodalitat a la ciutat, ja que es connectaria el suburbà amb la xarxa de transport públic ja existent –Rodalies, la línia 2 i els busos urbans.  

Així, el Govern de la Generalitat dona un nou impuls a un projecte llargament anhelat i que ja estava previst al Pla Director d'Infraestructures aprovat el 2010. 

Ara, el Departament de Territori i Sostenibilitat sotmetrà aquesta documentació a informació pública amb l'objectiu de licitar la redacció del projecte constructiu durant la primavera de l'any que ve.  

Una primera fase que costa 260 milions d'euros

En concret, la primera fase de la prolongació preveu la construcció de les dues primeres estacions –Montigalà i Lloreda-Sant Crist- a més d'uns tallers i cotxeres de metro amb capacitat per a 14 combois. L'estudi informatiu situa aquesta instal·lació a la zona sud del parc de Montigalà. Aquest primer paquet tindria un cost de 260 milions d'euros, segons la conselleria.

L'objectiu del Govern és licitar durant la primavera del 2018 tant la redacció del projecte constructiu d'aquesta primera fase com la redacció de l'estudi informatiu de la segona, corresponent a les altres tres estacions –Badalona Pompeu Fabra, Bufalà i Badalona Rodalies, les dues últimes també noves- perquè durant el 2020 quedi projectat tot el traçat del nou ramal de la línia, que tindria una demanda estimada de 40.000 usuaris.

Millorar la connexió amb l'hospital de Can Ruti

Aquesta prolongació era una de les grans reivindicacions de Badalona, ja que, a més de connectar un gran nombre de barris amb la xarxa de metro, a través de les noves estacions es preveu que sigui molt més fàcil accedir amb transport públic a l'hospital de Can Ruti.

Notícies relacionades

El govern municipal de Badalona no ha volgut emetre cap valoració sobre l'anunci a l'espera d'una roda de premsa conjunta amb el Govern prevista per a aquesta setmana.     

Més notícies de Badalona

Temes:

Metro