Tele

informe mensual

TV-3 torna a ser líder gràcies al procés

La tele autonòmica tanca setembre líder i amb la seva millor audiència des de fa 19 mesos

RICARD FADRIQUE

Manuel de Luna / Barcelona

El gran interès mediàtic que ha despertat tot el procés, i que TV-3 ha cobert amb un gran desplegament informatiu, ha permès a la cadena autonòmica catalana tornar a ser la tele més vista de Catalu-nya aquest setembre; i a més amb una tirada d’audiència espectacular: un 12,9% de quota mitjana, la més alta des de fa 19 mesos, i amb gairebé tres punts més que a l’agost.

Les diferents edicions dels 'Telenotícies', els maratonians especials informatius del passat 20-S i de la manifestació de la Diada han sigut els pilars sobre els quals s’ha basat l’èxit de TV-3, amb la guinda, això sí, que sempre li dona el Barça a la Champions: segon programa més vist del mes amb 950.000 espectadors de mitjana. Malgrat el seu indubtable èxit, la victòria blaugrana ha quedat per darrere del 'TN vespre' del 20-S, que va arribar als 975.000 persones, segons dades de Kantar Media.

Entrevista d'Évole 

De fet, tot el que està relacionat amb el referèndum ha tingut, i segueix tenint, un gran seguiment a Catalunya, tal com reflecteix l’entrevista de Jordi Évole amb Puigdemont a La Sexta (856.000 persones), el 24 de setembre, i 'El objetivo' d’Ana Pastor, també a La Sexta, i que es va emetre a continuació (452.000 seguidors).

I si a Catalunya el procés ha sigut un revulsiu en les audiències, en el conjunt d’Espanya tot segueix com a al resta d’any: Tele 5 torna a ser la cadena més vista per vuitè mes consecutiu, i amb la mateixa audiència mitjana que a l’agost: un 12,7% de quota. En canvi, a Catalunya, és la principal perjudicada per l’embranzida de TV-3 i perd gairebé un punt: passa del 10,1% a l’agost al 9,3% d’aquest setembre.

Després de  Tele 5, apareix Antena 3, que torna a ser la segona més vista d’Espanya (11,6 %), seguida per TVE-1 (10,8 %). La Sexta puja al 6,7% , i Cuatro arriba al 6,4 %.

Al setembre també ha destacat l’increment del consum televisiu. Segons l’informe del mes elaborat per Barlovento Comunicación, el teleconsum mitjà va ser de 231 minuts per persona i dia (3 hores i 51 minuts), 26 minuts més que a l’agost. Però on realment es comprova un creixement espectacular del teleconsum és, evidentment, a Catalunya, on tota l’expectació mediàtica que ha generat el referèndum ha fet que la xifra hagi augmentat 37 minuts més de mitjana respecte de l’agost, fins a arribar a la mateixa mitjana espanyola: 231 minuts per persona i dia (3 hores i 51 minuts).

Per últim, cal assenyalar que l’audiència social del setembre recollida per Barlovento al seu informe va fregar els 7 milions de tuits sobre programes de televisió El 25 % dels tuits van correspondre a Tele 5. Els programes que han comptat amb més presència a Twitter són 'Gran Hermano', Eurobasket 2017 i 'Al rojo vivo'. I el gènere més tuitejat és el 'reality show'. 

Outbrain