Tele

AUDIÈNCIES

L'1-O col·lapsa la televisió

Els especials de TV-3 i La Sexta lideren la polèmica jornada del referèndum, tant a Catalunya com en el global d'Espanya

Manuel de Luna / Barcelona

Malgrat l'intent de TVE i de les grans cadenes estatals de rebaixar el to del referèndum català, de diumenge, 1 d'octubre, la jornada que es va viure va demostrar el gran interès que hi va haver, no tan sols a Catalunya, sinó a tot Espanya per la tensa situació que es va viure en nombroses localitats catalanes. . I és l’espectacular èxit de les dues úniques cadenes que van fer una cobertura exhaustiva de la jornada, TV-3 i La Sexta, el que confirma l’expectació que hi havia per saber què passava.

Segons dades de Kantar Media, TV-3 va tornar a ser el centre de la informació a Catalunya. Amb una cobertura pràcticament total, que li va permetre realitzar una programació monogràfica, l’autonòmica va liderar tot el  dia amb especials que van arribar a ¡1.415.000 teleespectadors de mitjana, i el 40,8% de quota!

TV-3 va tancar el dia amb una mitjana rècord del 29,1%, que va doblar la de la segona cadena més vista, La Sexta, que al seu torn va arribar a un altre rècord: 14,9%. El share de la tele catalana és el millor des del 24 d’abril del 2011, dia que va aconseguir el 34,5% de quota (gràcies a la semifinal de la Champions entre el Reial Madrid i el Barça).

La resta de cadenes estatals que van optar per plantejar una jornada dominical normal, com TVE-1 (5,1%), Tele 5 (3,6%) i A-3 (5,3%), es van quedar en unes xifres gairebé testimonials. Sense cap mena de dubte, TV-3 va tornar a ser el referent informatiu de la immensa majoria de l’audiència de Catalunya,  estigués a favor o en contra del referèndum.

Rècord històric

I si a Catalunya ja va ser tot un èxit l’opció de La Sexta d’apostar per l’1-O, en el conjunt d’Espanya va arribar a cotes històriques: la segona cadena del grup Atresmedia va arrasar, al col·locar tres dels seus especials informatius com els més vistos de diumenge, i aconseguint els millors índexs d’audiència de tota la seva història.

Aquest seguiment de l’1-O va permetre a La Sexta ser la cadena més vista de diumenge (17,5%), doblant  TVE-1 (8,2%) i A-3 (9,3%) i deixant encara més lluny Tele 5 (7,8%).

De fet, com ja s’ha vist en passades jornades electorals, La Sexta torna a reivindicar-se com la cadena espanyola de la informació política, al davant en moltes ocasions de la mateixa tele estatal, TVE.

Tal com assenyalen les dades de Kantar Media, l’informatiu de les dues de la tarda de La Sexta va ser el més vist del dia, amb una mitjana de 2.807.000 persones (¡24,6%!), seguit per l’especial de l’1-O del migdia (2.519.000 seguidors i el 28,1%) i l’edició d’aquest especial de les 19.30 hores (2.279.000, amb el 15,6%).

D’altra banda, la decisió de TVE de rebaixar el to informatiu de la jornada a Catalunya, passant el seguiment de l’1-O al seu canal 24 Horas, va permetre a aquesta cadena disparar la seva audiència: va arribar al 2,9% de mitjana diumenge, i es va destacar especialment en els butlletins informatius matinals: 6.7% i 342.000 persones (de 8.00 a 12.00 hores), i 7.2% i 541.000 seguidors (de 12.00 a 12.11 hores). Això sí, a Catalunya no van despertar tant d’interès: 3,2% (31.000 persones) i 4,6% (64.000 persones), respectivament.

L’interès per la jornada també es pot mesurar pel consum de televisió: 41 minuts més respecte a la setmana anterior, amb 4 hores i 49 minuts per persona i dia. I a Catalunya el teleconsum va créixer en ¡96 minuts!, amb 5 hores i 40 minuts per persona i dia davant el televisor.

Outbrain