Economia

MERCAT LABORAL

Els mil·lennistes volen un altre tipus de caps

La directora de Linkedin a Espanya avisa que els caps s'han de convertir en motivadors i captadors de talent

Harmon recomana que el currículum digital sigui autèntic i inclogui alguna cosa més que l'experiència laboral

FERRAN NADEU

Talent lideratge. Aquestes són dues de les paraules que més repeteix Sarah Harmon, directora de Linkedin a Espanya i Portugal. Són els conceptes que, segons la responsable de la xarxa social professional més gran del món, amb 10 milions d’usuaris a Espanya –dos a Catalunya–, marcaran el futur dels treballadors i les empreses. Harmon, que participa avui en un cara a cara al costat de l’economista Fernando Trias de Bes en el cicle Cornellà Creació, completa el seu càrrec amb un títol honorífic molt relacionat amb la seva feina: chief motivator (responsable de motivació). «És una espècie de marca personal, però que es pot aplicar en molts aspectes. Motivo la gent a unir-se a Linkedin, però també el meu equip. En la quarta revolució industrial, que el cap sigui un motivador és un aspecte bàsic», explica a aquest diari.

El món canvia, també la forma de buscar feina (internet s’imposa al clàssic currículum en paper) i, és clar, la força laboral. I, una vegada més, entra en escena la motivació: «Els mil·lennistes seran el 75% de la força laboral el 2025. Ells busquen un altre tipus de lideratge a les empreses. El cap no pot ser la persona que viu en una espècie de torre, que no té coneixement del dia a dia, del seu equip. Aquests mil·lennistes no aniran a empreses amb aquesta mena de caps, i per això les empreses que no canviïn tindran un futur incert», prediu. Segons Harmon, Espanya es troba a un nivell similar al d’altres països pel que fa a aquesta nova cultura de lideratge. «La majoria de l’Ibex 35 ja pensa així », completa. ¿En què s’ha de fixar el líder? «Retenció del talent intern i potenciació de la captació de talent. Així sobreviuran les empreses», afegeix.

Cada vegada més empreses fan servir Linkedin per buscar candidats. El secret: «Als portals d’ocupació només hi ha els que busquen feina. A Linkedin hi és tothom, també el talent disposat a canviar d’empresa», explica. I per tenir èxit a la xarxa professional, no n’hi ha prou de tenir el clàssic currículum de paper en format digital. «El perfil de Linkedin ha de ser un reflex de com som. Explicar els nostres gustos, què busquem. No limitar-nos a explicar la nostra experiència professional, perquè els caçadors de talent ja no només volen saber en què hem treballat, sinó com som. 

Ha de ser la teva marca personal, i s’ha de ser autèntic», diu. Això sí: Harmon, defensora que tothom tingui un perfil digital, avisa que s’ha de ser conscient que «tot el que pengem a internet, és susceptible d’una recerca». És a dir, que està a disposició de qui ens contractarà. «Però qui ho sap, potser en el futur (penjar tota la informació personal a internet) és valorarà», conclou. 

Outbrain