Anar al contingut

VERMUT AL SOL

El secret d'un bon vermut

Terraza Martini aconsegueix reunir més d'11.000 persones a Barcelona

SARA ANDRADE / BARCELONA

cifsvojwsai2gqi

periodico

Han passat tres anys des que el vermut es va tornar a posar de moda. Sí, això que tots fèiem amb les nostres àvies i avis els diumenges, ara és un clàssic de la Barcelona més 'hipster' i moderna. 'Vermutejar’, si em permeteu l'expressió, està de moda, i també algunes begudes tan clàssiques del nostre segle com el Martini. Però no ens oblidem que el Martini va néixer al Piemont, Itàlia, aproximadament el 1910, i no va ser fins que va arribar a Nova York quan el Sr. Martini, cap de barra de la sala Knickerbocker Club, el va posar de moda als anys 20. La seva història no es pot explicar sense esmentar alguns personatges mítics com Roosevelt, que va preparar un Martini ni més ni menys que per a Stalin, Ernest Hemingway o Luis Buñuel, que sempre tenia a la seva recambra per si de cas.

Potser el secret de l'èxit de Martini està en la seva capacitat per adaptar-se als nous temps i arribar a la gent més jove. Afegint-se a l'onada del gintònic, la marca també proposa la barreja del seu clàssic amb tònica. Per això, no és estrany que la Terraza Martini torni a ser un altre any consecutiu un èxit a la ciutat de Barcelona. Després de concentrar unes 12.000 persones l'any passat, ja ha aconseguit reunir-ne més d'11.000 entre aquest divendres i dissabte. Un públic que no només ha disfrutat d'una localització privilegiada, la terrassa està situada al cor del Port Vell, sinó també d'un bon ambient i de la música del Primavera Sound.

Ambrato i Rubino

Per als que no coneguin gaire bé quins tipus de Martini existeixen, la terrassa ofereix una gran varietat de possibilitats. Per als iniciats en això, recomanen un Martini Bianco amb tònica i una rodanxa de llima, mentre que per als que prefereixen un clàssic de sempre hi ha el Martini ‘on the rocks’. També el Martini Rosso amb tònica i una rodanxa de taronja, que acompanya perfectament un bon aperitiu.

Aquesta nova moda de barrejar tònica i Martini té un motiu molt lògic. Fora de les nostres fronteres, Martini ven Proseccos, una beguda italiana molt similar al cava, amb la qual aquí la marca difícilment podria competir. Així, quan arriben a Espanya els turistes busquen el substitutiu del Martini Royal, 50% cava i 50% Martini, per això s'hi afegeix tònica, que el fa molt més refrescant.

L'Ambrato i el Rubino també són una altra varietat que comercialitza Martini des de fa un any; tot un descobriment per a aquells a qui els agradi un vermut molt dolç. Són més cars, a la terrassa a 3,50 €, perquè el seu procés d'elaboració requereix més temps, ja que té un macerat diferent de la resta. N'hi ha de 'bianco' o 'rosso', tots dos acompanyats de raïm, perfectes per a un vermut de tarda.

Amb aquesta campanya, Martini segueix la seva ruta per diferents ciutats espanyoles com Madrid, Sevilla, Bilbao i Gijón, on vol donar a conèixer el seu nou lema ‘Play with time’. És a dir, la idea que la riquesa està basada en el temps i no en els diners, i que per això s'ha de saber utilitzar bé i què millor que fer-ho amb un vermut entre amics. Així doncs, la Terraza Martini tanca aquest diumenge les portes fins a l'any que ve amb un dia ple de música i concerts, una sorpresa que se sabrà a les set de la tarda. 

0 Comentaris
cargando